Tarbijakaitseamet viis veebruaris läbi järjekordse üle-eestilise hinnakontrolli. Kui möödunud aasta lõpus eksisid kaupmehed hindadega rohkem tarbija kasuks, siis seekord tuvastas amet enam rikkumisi tarbija kahjuks.
Kauplused eksivad hinnas enam tarbijate kahjuks
Ameti inspektorid kontrollisid kokku 104 kauplust. Neist 37 poes tuvastasid inspektorid rikkumisi kokku 47 toote puhul. Eelmisel korral eksisid kauplejad hindadega tarbija kahjuks 16, nüüd aga lausa 33 toote puhul.
Möödunud aasta lõpus muutus kassas hind odavamaks 30, viimases kontrollis aga 14 juhul.
Suurima hinnaerinevuse tarbija kahjuks avastasid inspektorid Elva Konsumis, kus koogialuse eest tuli kassas tasuda 2,20 eurot saalihinnast rohkem.
Suurim erinevus tarbija kasuks oli aga Kohtla-Järve Maximas, kus Persil Bio pesugeel osutus kassas 3,09 eurot saalihinnast odavamaks.
Amet on lõpetanud 19 ettevõtte suhtes menetluse ning määranud rahatrahve kokku 827 euro ulatuses. Teiste ettevõtete suhtes on menetlused veel käimas.
Seaduse järgi ei ole kauplejal kohustust müüa toodet müügisaalis esitatud hinnaga, kuigi hea tava kohaselt peaks see nii olema.
Tarbijakaitseameti pressiesindaja Hanna Turetski sõnul on siiski üha rohkem ettevõtjaid hakanud järgima head tava ning hüvitavad tarbijale hinnavahe.
Kuna hinnaerinevused ei ole võrreldes eelmise kontrolliga vähenenud ning tarbija jaoks kallimaks osutunud toodete arv on oluliselt kasvanud, jätkab amet sarnaseid kontrolle ka edaspidi.
Nõuandeid tarbijale
- Kui kassast läbi löödud hind ei vasta müügisaalis avaldatud hinnale, saad kaubast loobuda ja raha tagasi küsida.
- Vaata ostutšekk kassa juurest lahkumata üle, nii saad võimalikule hinnapettusele kohe jälile ja probleemi sealsamas lahendada.
- Kui avastad hinnapettuse alles kodus, mine võimalikult kiiresti poodi tagasi ja ütle, et tahad ostust loobuda ja oma raha tagasi saada.
- Anna hinnapettusest ka tarbijakaitseametile teada, sest tegemist on tarbijakaitseseaduse rikkumisega.