Samas võtab tuntuse tekkimine aega isegi siis, kui on palju raha, mida kommunikatsiooni panustada. Kui aga raha ka ei ole, siis on olukordi, kus on liiga riskantne jääda lootma vaid ühekordsele avamisuudisele. Samuti on minu arvates oluline ausus ja avatus ning oskus avalikkus endale kaasa elama panna. Mäletan Facebookis diskussioone, kus Lennusadama fännid arutasid, kuidas peaks allveelaeva veest välja saama, ning pakkusid välja omapoolseid variante!
Kahjuks on ka mind turundajana kaasatud tihti protsessi alles siis, kui reklaamiagentuur on teinud valmis reklaami ning tulemusega ei olda rahul. Tavaliselt on selles kohas aga raske keda iganes aidata, sest kui turundusstrateegia on läbi mõtlemata, siis ei saa reklaami korrektuuriga enam palju ära teha.
Marketingi Instituut oli aasta turundusteo finaalis ka aasta eest, tookord Ekspordirevolutsiooni programmiga. Kui Te peaksite täna sõnastama viis edutegurit neist kahest edukast projektist, mis muudavad tavalise turunduse erakordselt edukaks, siis millised need oleks?
Ma tahaksin väga, et Eestis oleks rohkem tõepoolest mõjuvat turundust, mis ei mängi meigi või grimmi rolli.
Püüan siis loetleda viis, mis esmalt meelde tulevad.
Esiteks tasub turundajad kaasata juba toote või teenuse arendusse, nii saavad nad varakult sisse tuua kliendi vaatenurga, mis muidu tikub tahaplaanile jääma.
Teiseks tuleks leida missioon, mis on lihtne ning oma olulisuses suudab inimesi ühendada.