«Olen ostnud Rainbow’ (Prisma tootesari – toim) asju, sest neil on hea hind,» rääkis möödunud kolmapäeval Mustika keskuse Prismas sisseoste teinud Tiina Aster (40). Samas tunnistas ta, et ostab vaid üksikuid poodide omamärgitooteid ning mõnikord pole ostuotsuse aluseks sugugi mitte soodsam hind, vaid kaup ise. «Ma ostan näiteks Rainbow’ tuunikalakonserve, sest need on huvitava maitsega, näiteks karriga, ja ma tean, et mujalt ma seda ei saa,» tõi ta näite.
Pensionär Ellen Veepere (66) aga tunnistas, et kuigi ta ostab üksikuid omamärgitooteid, ei usaldada ta eriti tundmatute tootjate toodangut. «Kui Rainbow on peal, siis ma olen seda usaldanud. X-tra (samuti Prisma toode – toim) tundub aga kahtlane,» rääkis naine.
Veepere peab Selveri omamärgitooteid paremaks kui Rimi omi. «Rimis on mõned asjad sellised, et need on jumal teab kus tehtud. Näiteks kohv on seal hästi vilets,» tõdes naine.
Ostjate skeptilist suhtumist ei jaga poekettide esindajad, kes kinnitavad, et nende logo kandvad tooted muutuvad aasta-aastalt aina populaarsemaks.
«Viimase nelja-viie aastaga on omamärgitoodete osakaal käibes kasvanud ligi kaks korda. Osa kasvust jäi kriisiaega, kui ostukäitumine oli suunatud säästmisele, ja selge see, et see andis eelised omabrändide kasvuks,» rääkis Maxima pressiesindaja Erkki Erilaid.
Maxima hüpermarketist võib leida kuni 4000 tundmatu tootja tehtud, kuid poeketi logo kandvat toodet, nende müük annab kümme protsenti poeketi käibest.