Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

BMW on osutunud vapustavalt «tormikindlaks»

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
BMW logo
BMW logo Foto: AP / Scanpix

BMW on kujukas näide Saksa automeistrite vastupanuvõimest Euroopa turgu räsivatele tormidele: 2012. aasta maksueelsed kasumid kasvasid lausa 5,9 protsenti.

Eriti tuntav oli BMW kiirendus Ameerika Ühendriikides ja Hiinas. Samas rõhutas BMW tegevjuht Norbert Reithofer, et majanduskliima mitmetes maailma piirkondades – Euroopa kaasa arvatud – jääb veel mõneks ajaks «väljakutseterohkeks».

Käesolevaks aastaks prognoosib firma endale müügikasvu, kasumitest eelistab esialgu veel vaikida. Mullune käive kasvas eelnenud aastaga kõrvutades 11,7 protsenti, maksueelne kasum kerkis 7,4 miljardi euro juurest 7,8 miljardi euro peale.

Kokku anti mullu klientidele üle 1,8 miljonit BMW, Mini ja Rolls-Royce’i marki sõidukit – 10,6-protsendiline aastakasv ja ühtlasi rekord.

Ülaltoodu valguses on BMW jätkuvalt maailma juhtiv luksautomüüja. BMW põhikonkurentideks on kaasmaalased Mercedes-Benz ja Audi, aga ka brittide Jaguar.
BMW dividend on tänavu 2,50 eurot aktsialt (mullu 2,30 eurot).

Copyright The Financial Times Limited 2013
 

Märksõnad

Tagasi üles