Konkurentsiamet ega tehnilise järelevalve amet ei tea, kui paljudel Eesti majapidamistel on elektripingega probleeme.
Järelevalve ei tea midagi elektripinge kvaliteedist
Kuigi teenus peab olema kindla kvaliteediga, ei tea keegi täpselt, kui paljud majapidamised saavad siiski ebakvaliteetset elektrivõrguteenust.
Mõlema ameti esindajad kinnitasid, et neil ei ole selle kohta infot. Eesti Energia eeldab, et pingeprobleemide puhul tullakse firmasse kaebama, ega paku ise ebakvaliteetset teenust saavatele klientidele esimesena võrgutasude allahindlust.
Teeninduse küsimus
Konkurentsiameti juht Märt Ots ütles, et Eesti Energia peaks ise teavitama majapidamisi, kus nad ei suuda pakkuda standardile vastavat voolu. «See on firma klienditeeninduse küsimus. Kahtlemata peaks Eesti Energia kõiki pingeprobleemidega majapidamisi informeerima, et need võivad saada võrgutasudelt allahindlust,» ütles Ots.
2007. aastal hindas Eesti Energia, et nende klientide seas on 22 000 majapidamist, kuhu viivad vananenud elektriliinid ei taga piisava kvaliteediga pinget. Aasta hiljem vähendas ettevõte selle arvu 15 000 majapidamiseni. Seejärel korraldas ettevõte küsitluse majapidamiste seas ning palus inimestel endal hinnata, kas nende majapidamises on pingega probleeme. Küsitletutest ligi 8000 vastas jaatavalt.
Eesti Energia teatel on nad nelja aastaga lahendanud 4860 kliendi pingekvaliteedi probleemi, aga igal aastal lisandub umbes 150 probleemset majapidamist. Ametlikult on Eesti Energial 4452 pingeprobleemiga klienti, kes saavad võrgutasult 80 protsenti hinnasoodustust.