Soomes on suurt segadust tekitanud teadmine, et Itella avab päevas umbes 80 000 postisaadetist, et viia need digitaalsele kujule.
Segadus Soomes: Itella avab päevas tuhandeid postisaadetisi
Ajaleht Helsingin Sanomat kirjutas teisipäeval, et Itella avab umbes 80 000 postisaadetist iga päev, et nende sisu skaneerida. Mitmed ettevõtted, näiteks kindlustusfirmad, tahavad kirju nimelt digitaalsel kujul, et vältida paberitööd.
Postiettevõte ei tohi seaduse järgi kirju avada. Samas kasutab Itella saadetiste avamiseks oma tütarettevõtet. Kiri skaneeritakse ja avatakse tütarettevõtte Itella Information ruumides.
Itella Information ja Itella Post kuuluvad mõlemad Itella kontserni.
Sama teenus ka Eestis
Itella Information Eesti juht Karl-Eric Schneider tunnistas, et Soomes tekkinud segadus Itella tegevuse ümber on kummaline. Schneideri seletab süsteemi – ettevõte ostab Itella Informationilt teenust, et viimane viiks laekunud kirjad elektroonilisele kujule ja sisestataks süsteemi.
Sellist teenust tellivad Itellalt ka mitmed Eesti ettevõtted, ehkki praegu pakub Itella Eestis võimalust viia ainult arved digitaalsele kujule. Kirjade puhul praegu veel seda võimalust ei pakuta. Schneideri kinnitusel aga tulevikus seda ilmselt tehakse.
«Ettevõte nimetab oma postiaadressiks Itella aadressi. Itella skaneerib arved arvutisse ja paneb elektroonilisse süsteemi,» kirjeldab ta praegust süsteemi.
See, et Itella töötajad kirju näevad, on Schneideri sõnul pseudoprobleem. «Töötajatega on sõlmitud konfidentsiaalsusleping,» rääkis ta.
Inimesed ei teadvusta Schneideri meelest lihtsalt, et asutustesse saadetud kirju võib lugeda veel keegi peale adressaadi. «Kui te kirjutate täna presidendile isikliku kirja, siis kantseleis loevad seda teised inimesed enne kui president. Aga seda ei teadvustata,» tõi ta näite.