Skip to footer
Päevatoimetaja:
Sander Silm
Saada vihje

Tuhanded elektrifirma kliendid jäävad soodustusest ilma

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
OÜ Elektrilevi juhatuse esimees Tarmo Mere.

Eestis võib olla tuhandeid  majapidamist, kus elektripinge ei vasta standardile ehk kõigub nii palju, et kodumasinaid korralikult kasutada ei saa. Taolistel majapidamistel on õigus saada 80-protsendilist võrgutasu soodustust, ent Eesti Energia kasutab ära inimeste teadmatust ega paku seda neile.

Kui palju on pingeprobleemidega majapidamisi, pole täpselt teada. Eesti Energia on varem rääkinud umbes 15 000 majapidamisest. Samas firma kinnitusel on ettevõte viimaste aastatega ligi 5000 kliendil võrgu korda teinud. Eesti Energia aga ei paku ise probleemse võrguga inimestele soodustust ja eelistab oodata inimese enda kaebust. Ebakvaliteetse pinge korral peaks ettevõte tegema allahindluse võrgutasudelt. Eesti Energia tüüptingimuste järgi on see kuni 50 protsenti, kuid firma teatel teevad nad enamasti 80-protsendilise soodustuse.

Ükski riigiasutus, mis peaks kontrollima elektri kvaliteeti, ei oma ülevaadet pingeprobleemide kohta. Vastavaid andmeid pole tehnilise järelevalve ametil ega konkurentsiametil.

Konkurentsiameti juht Märt Ots ütles, et see on firma klienditeeninduse küsimus.

«Kahtlemata peaks Eesti Energia kõiki pingeprobleemidega majapidamisi informeerima, et need võivad saada allahindlust võrgutasudelt,» ütles Ots.

Samas Eesti Energia tunnistas, et ei tea kõiki majapidamisi, kus pinge kõigub.

«Soodustuse märkimisel on meie andmebaasides tekkinud ka infoliikumisest ja andmebaaside vahetusest vigu, kuid kindlasti ei ole need tingitud tahtlikust käitumisest. Kõikidel klientidel, kel oleme pingeprobleemi tuvastanud, on õigus soodustusele. Kui selle rakendamisel on tekkinud mingisuguseid eksimusi, lahendame need esimesel võimalusel,» teatas Elektrilevi kommunikatsioonijuht Tuuli Sokmann.

Sokmann märkis, et ainuüksi liini või alajaama parameetrite järgi ei saa järeldada, kas konkreetses majapidamises on pingeprobleem.

Kuigi elektriühenduse kvaliteet peaks olema igal ajal tagatud kindla standardiga, siis Eesti Energia meelest sõltub see hoopis sellest, et kas näiteks naabrimees on mõne kodumasina sisselülitanud või mitte.

«Pingekvaliteet sõltub muuhulgas majapidamise enda elektritarbimisest, naabrite tarbimisest, maja kaugusest alajaamast ning see ei väljendu ka kõikidele sama liini toitel olevatele majapidamistele sarnaselt. Seetõttu on protsess korraldatud selliselt, et kui klient tunnetab häireid pingekvaliteedis, pöördub ta meie poole, vaatame olukorra üle ja tasu vähendamine toimub normidele mittevastava pinge tuvastamise korral konkreetses tarbimiskohas,» selgitas Sokmann.

Elektrilevi pressiesindaja Kaarel Kutti teatel on firma 4500 kliendil vähendanud pingeprobleemi tõttu võrgutasu.

«Pinge kordategemiseks tehtavad ehitustööd neile suurusjärgus 4500 kliendile maksaks umbes 100 miljonit eurot,» ütles Kutti. See hind on tema sõnul nii suur kuna jäänud on põhiliselt väga hõredalt asustatud liinid, mis nõuavad suurt ehitust.

«Kuna selle probleemi lahendamiseks saame kasutada meie kõigilt laekuvat võrgutasu peame arvestama üldist ühiskondlikku kasu ja võrdlema, et sama palju raha elektrikatkestuste vähendamiseks võrgu töökindlusesse investeerides ja ilmastikukindlat elektrivõrku ehitades saaksime arendada ja parandada elektrivarustuse kvaliteeti umbes 60 000 kliendil.»

Kommentaarid

Märksõnad

Tagasi üles