Juhi liigne seotus oma tööga võib ettevõtte tappa

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kui juht on oma ettevõtte ja tööga sama hästi kui abielus, võib see lõpuks firmale saatuslikuks saada.
Kui juht on oma ettevõtte ja tööga sama hästi kui abielus, võib see lõpuks firmale saatuslikuks saada. Foto: Joosep Martinson / Õhtuleht

Juhtimiskonsultant Steve Tobak kirjutab Inc.comis, kui hukutavalt võib ettevõttele mõjuda see, kui firma juhid oma töösse ja ettevõttesse ülemäära isiklikult ja suure emotsionaalse põlemisega suhtuvad.

Ma tundsin ükskord ettevõtjat, kes oli olemuselt geniaalne ja tõmbas oma karismaatilisusega inimesi ligi nagu lamp ööliblikaid, kirjutab Tobak. Tema ettevõte arendas murrangulist tehnoloogiat ning võitis mitmesuguseid auhindu.

Kui ettevõte läks börsile, tundus selle tulevik helge. Tegelikult hakkas siis allakäik ning mõni aasta hiljem müüdi firma varad lihtsalt ära ja mindi laiali.

Selle firma puhul ei olnud küsimus ebaõnnstunud äris, vaid tema lagunemine oli puhtalt kinni juhi isikus ja liidriomadustes. Probleem oli selles, et see ettevõtja võttis oma tööd liiga isiklikult, ta oli liiga tugevalt oma ettevõttega emotsionaalselt seotud. Keerulistes ja kriitilistes olukordades reageeris ta emotsionaalselt ja alati sugugi mitte nii, nagu oleks pidanud. Tal oli kalduvus kontrollimisega üle pingutada ja kui mõni keskastmejuht temaga samal nõul polnud, võttis ta seda kui isiklikku rünnakut. Ajapikku kadus sellel juhil võime näha asju laiemalt, sest ta tegeles pidevalt pisiasjadega. Siis aga tuli juba üks halb otsus teise järele ning nii see firma lõpu leidiski.

Selliseid juhtumeid on palju ja siit on, mida õppida:

Perspektiivi saab näha vaid distantsilt. Dilemmad ja keerulised probleemid on äris tavalised. Kuid sa ei saa neid lahendada objektiivselt, olles probleemile emotsionaalses mõttes liiga lähedal. Sa pead suutma asju võtta mitteisiklikult, sest ainult nii jõutakse heade otsusteni.

Kui oled kontrollifriik, siis teadvusta seda endale. Isegi kui sa kaldud liigselt kontrollima, siis endale aru andes hoiad sa end tagasi. Astu samm tagasi, delegeeri ülesanded ja usalda oma meeskonnaliikmeid.

Eestvedamine on tasakaalustatuse küsimus. Ka eestvedamisel on yin ja yang pool. Yang on agressiivne, kontrolliv ja tegutsemisele orienteeritud, yin passiivne ja vastuvõtlik. Liiga palju emba või kumba on hea eestvedamise mõttes halb.

Õpi keelt hammaste taga hoidma ja kuulama. Kindlasti on sul palju öelda, kuid oled isiklikult ja emotsionaalselt väga seotud oma visiooni, ideede, ettevõtte ja tööga. See seotus ja energia mõjub atraktiivselt potentsiaalsetele töötajatele, investoritele ja klientidele, kuid sa pead teadma, millal astuda samm tagasi, panna suu kinni ja päriselt ka kuulata teisi ja iseenda sisehäält.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles