Päevatoimetaja:
Sander Silm

Kuidas aidata oma inimestel kiiremini ja paremini asjad ära teha

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: juhtimine.ee
Copy
Stoppmärk.
Stoppmärk. Foto: Peeter Kümmel / Sakala

Kui sa tahad, et su töötajad oleksid rahul ning tööalaselt motiveeritud, siis loo neile tingimused, et nad saaksid oma töö võimalikult kiiresti ja tõhusalt ära teha.

Ettevõtja Janine Popick kirjutab Inc.com`is oma 12-aastasele onlinemarketing'i ettevõtte juhtimise kogemusele tuginedes, et tema meeskonna suurim rahulolu faktor on võimalus teha asjad võimalikult kiiresti ära. Töö kiire ja korralik nagu öeldakse.

«Me töötame ühtse meeskonnana ja üks minu suurimaid eesmärke on kõrvaldada teelt kõik takistused, mis võiksid inimesi tööl segada või takistada tähtaegade täitmist. Pole midagi hullemat, kui takerduda tööprotsessis tüütusse bürokraatlikku protsessi, selle asemel, et asjad lihtsalt ära teha. Mitte keegi ei naudi töötamist pidevas «kiirusta ja oota» režiimis ning me kõik teame, kui masendav ja tüütu see on,» räägib Popick.

Seega peaks juht endalt küsima,mida ta saab teha aitamaks oma meeskonda asju võimalikult ladusalt ära teha. Ole kursis, milliste tähtaegadega su inimesed töötavad ja vaata vajadusel tööprotsess üle.

Vaata ka üle igapäeva tööprotsessis kasutatavad vahendid. Kas leidub mõnd uut tööriista, millega su inimestel töötamine kulgeks sujuvamalt ja efektiivsemalt? Kas on käsitsitööd, mida saaks ehk automatiseerida? Kas sinu kontoris täidetakse mingeid täiesti ebavajalikke rutiine vaid sellepärast, et nii on alati tehtud?

Popick räägib, kuidas paar aastat tagasi üks tema meeskonna disainer soovis hakata kasutama uuemat versiooni tarkvarast ning IT-juht teinud tarkvarauuendusest tõesti suure probleemi. «Mis te arvate, kuidas disainer selle juures end tundis? Tema tahtis ju vaid oma tööd teha kiiremini ja paremini. Nüüd on mõni aasta möödunud ja uuema tarkvaraversiooni tulles saab ta IT-inimeselt lihtsalt informeeriva kirja, et tal on vaja versiooniuuendust teha. Suhtumises on suur vahe,» ütleb Popick. Ta soovitab ettevõttes juurutada mõtteviisi, et kõik inimesed vaataksid ringi avatud silmadega ning just selles suunas, et kuidas teha asju senisest efektiivsemalt. Olgu see siis uus tarkvara, koosolekutevaba päev või mõni muu taoline uuendus, mis võimaldab inimestele oma töö ladusamalt ja vähemate segajatega ära teha.

Märksõnad

Tagasi üles