Päevatoimetaja:
Sander Silm

Starman helistab vea tuvastamiseks kliendi tuttavatele

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Piret Lakson
Copy
Foto on illustratiivne.
Foto on illustratiivne. Foto: SCANPIX

Starmani klient Tiia Järve pidi alates möödunud aasta novembrist maksma kõnealustustasu 0,05 eurot ka siis, kui kõne vastu ei võetud. Järve väitel helistab nüüd Starman tema tuttavatele ja pärib neilt automaatvastajate kohta.

Mõni nädal tagasi kirjutas Postimees Starmani kliendist, kelle arved olid üllatavalt suured, sest kõnealustustasu tuli maksta ka siis, kui kõne vastu ei võetud. Ta meenutas üht korda, kui valis kogemata üle kümne korra numbrit, mida ei olnudki olemas, kuid seegi kajastus arves.

Olukord muutus Järve jaoks väljakannatamatuks veebruari teises pooles, kui ta ei olnud veel saanud vastust küsimusele, miks peab maksma kõnede eest, millele vastatud ei ole. Seda talle lepingu sõlmimisel ei mainitud.

Järve saatis Starmanile korduvalt e-kirju, kus püüdis selgitada, et paljudele tema valitud kõnedele ei ole vastatud ning automaatvastajaid tema tuttavatel ei ole.

«Nüüd sain oma tuttavatelt, kellele helistanud olen, tagasisidet, et Starmani esindajad helistavad neile ja küsivad üle, ega neil äkki automaatvastajaid ei ole,» rääkis Järve.

Starmani kommunikatsioonispetsialist Kristi Reilandi sõnul on selliste proovikõnede tegemine vea tuvastamiseks tavapärane tegevus. «Antud juhul oleme teinud ühe kõne. Mõnel juhul on vea leidmiseks vaja teha ka mitmeid kõnesid, sest nii neid juhtumeid lahendatakse,» nentis Reiland, vabandades ebameeldivuste pärast.

Leppetrahvi maksma ei pea

Järve tahtis lepingu ennetähtaegselt üles öelda, kuna leidis, et Starman oli talle kõnealustustasu kohta valetanud. Ennetähtaegselt lepingu ülesütlemisel oleks ta aga digiboksi ja modemi eest pidanud kokku maksma ligi 50 eurot.

Starman tuli siinkohal kliendile vastu. «Arvestades tekkinud olukorda, olime nõus lõpetama lepingu ilma leppetrahvita,» kinnitas Reiland. Samuti lubas Starman teha kreeditarve kõikidele segadust tekitanud 0,05-sendistele kõnedele.

Seda aga, miks Järve arvetel kõikide mitte vastatud kõnede eest 0,05 senti kajastus, veel uuritakse. «Põhjuste uurimine on aeganõudev, kuna tegureid võib olla mitmeid,» tõdes Reiland, kelle kinnitusel rakendub Starmani telefoniteenuse puhul tasu alates sellest hetkest, kui kõnele vastatakse.

Tagasi üles