Ettevõtte nimi võib määrata tema saatuse

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ettevõttele nime panek võib mõnikord olla keeruline ettevõtmine. Kuid nimest sõltub palju.
Ettevõttele nime panek võib mõnikord olla keeruline ettevõtmine. Kuid nimest sõltub palju. Foto: SCANPIX

Ettevõttele õige ja sobiva nime valimine on äritegevuses väga oluline esimene samm ja vundament äri eduks. Kuidas valida õige nimi, mida hiljem ei peaks vahetama?

Sageli kalduvad inimesed esmalt valima nime, mis on liiga pikk ning milles puudub see salapärane miski, et nimi meelde jääks, kirjutab Entrepreneur. Tarbijale aga peab nimi kohe meelde jääma, ütleb Eli Altman, kes on San Franciscos asuva brändingu A Hundred Monkeys strateegiadirektor. «Nimi võiks olla nagu vestluse algus.»

Kui ettevõtjad mõistavad, et nad on nime valikul alt läinud, tuleb leida mingi uus nimi. Sageli on nimevahetus ka sellega kaasnevat stressi, aja- ja rahakulu väärt ning ettevõte saab uue nimega tõeliselt tuule tiibadesse.

Tim Tobitsch avas Hot Dogma nimelise toidukoha, mis asus ajaloolise katedraali läheduses. Kolm aasta pärast ettevõtte asutamist sai Tobitsch kirja ühelt sarnase nimega Pittsburghi ettevõttelt, kes nõudis nime kasutamise lõpetamist ähvardades Tobitschit vastasel korral kohtuasjaga. Et seda vältida, muutiski Tobitsch oma ettevõtte nime ja selleks sai edaspidi Franktuary. Nimevahetamise kulud kattis Pittsburghi ettevõte. Tagantjärele vaadates ütleb Tobitsch, et ettevõtte nime vahetades alustas ta nagu uue firmaga ja pärast nimevahetust on ettevõte hakanud kiiremini kasvama ning selles kahtlustab ettevõtte omanik just  nimevahetuse positiivset mõju.

See näide kinnitab, kui oluline on edaspidiste segaduste vältimiseks veenduda, et sarnase nimega ettevõtet juba olemas ei ole.  

David Volpi asutas ettevõtte nimega Manhattan Snoring and Sleep Center. Kaks aastat hiljem, kui ta tahtis laieneda ka teistesse linnadesse, muutus ettevõtte nimi talle takistuseks. Lisaks oli nimi liiga tavaline. Volpi palkas brändingufirma, kes aitas tal ettevõttele uue nime leida ja selleks sai Eos Sleep, nimetatuna Kreeka koidujumalanna järgi. Nimevahetus läks kokku maksma 200 000 dollarit ehk et see polnud sugugi odav lõbu. Aasta hiljem on Volpi muutuse üle õnnelik, sest uue nimega ettevõte on leidnud hõlpsasti uusi kliente ja laienenud edukalt kolme suurlinna. «Nimi on väga kergesti meeldejääv ja lihtne kirjutada, see on oluline,» ütleb Volpi nüüd.

Mõnikord teevad ettevõtjad nime valides selle vea, et võtavad firmale väga kirjeldava nime lootuses, et inimesed saavad siis hästi aru, millega ettevõte tegeleb. «Aga kui tegemist on kasvava ja laieneva äriga, siis selline lähenemine tihti ei tööta,» ütleb Altman. «Oluline on hoopis nime meeldejäävus ning nimega seotud lugu.»

Altman soovitab vältida ka nimesid, mis on mitmetimõistetavad ja mille seos sinu äriga on segane. «Selline nimi tekitab klientides segadust ja seda on raske leida internetiotsingutes,» ütleb Altman.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles