Turundamine on erialana tudengite seas popp – viimasel 3 aastal on meie ülikoolides seda eriala asunud õppima sajad noored, aastas lõpetab kõrgkooli paar-kolmsada turundushariduse saanut. Ometigi näitab elu oma väheste praktikavõimalustega, et suur osa noortest ei kujuta ametisse asumiseni ette, milles seisneb nende igapäevane töö turundusassistendi või turundusjuhina. Nii kummaline kui see ka pole, tulevad Marketingi Instituudi koolitustele juba ametis kõrgharitud turundajad, kes väidavad sageli, et saavad alles nüüd esmakordselt aru, mida neilt oodatakse ja mida nad oskama peaks. Aga mida siis?
Esiteks peaks iga turundust õppiv inimene mõistma, et Eestis on väga vähe organisatsioone, kus turundusjuhi, turundusspetsialisti ja turundusassistendi igapäevatöö on sisuliselt erinev. See tähendab, et meil on vaid ligi paarsada organisatsiooni tuhandete seas, kus nende ametikirjelduste osas vahet tehakse. Enamus keskmisi- ja väikeettevõtteid näevad turundajas nii strateegilist väljamõtlejat, praktilist teostajat (käärid, paber, liim, veebiprogrammid, sotsiaalmeedia, koduleht, artiklite kirjutamine), tulemusmõõdikute kehtestajat kui ka tulemuste hindajat. See tähendab, et tegu on küllaltki mitmetahulise erialaga, mille lõpetajad ei saa eeldada, et nad vaid assisteerivad või ainult strateegiaid koostavad.
Teine ja veelgi olulisem tegur heaks turundajaks saamisel on isiklik klienditeeninduse ning müügikogemus, mida pole üldjuhul võimalik ülikoolis omandada. Iga noor turundaja peaks mõistma, et tema töö ülim tähtsus seisneb ettevõtte klientide mõistmises, nende soovide, käitumise, võimaluste ja vajaduste õiges hindamises. Olen näinud mitmeid ja kuulnud veel rohkematest noortest turundajatest, kes on sunnitud tõstma ettevõtte müüki ja parandama püsiklientide osakaalu, kuid kes peavad alandavaks kasvõi mõne päeva ise klienditeenindajana töötada, kuna neil on magistrikraad! Päris kindlasti tuleks endale aru anda, et elu- ja kliendikaugel turundusel pole vähimatki mõtet.