Päevatoimetaja:
Sander Silm

Maanteeamet: konkurents autokoolide vahel on tunduvalt suurenenud

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Õppesõidu praktikatundidelt pole küll mõtet kokku hoida.
Õppesõidu praktikatundidelt pole küll mõtet kokku hoida. Foto: Liis Treimann

Maanteeameti kinnitusel ei ole täna probleemiks enam see, et juhiluba soetavate inimeste arv on suurem kui autokoolidel koolitusvõimalusi, mistõttu kannataks ka õpingute kvaliteet. Pigem on hetkel koolitajate vahel suur konkurents, kuna õpilasi on tunduvalt vähem võrreldes mõne aasta taguse seisuga.

Maanteeamet ei tee mootorsõidukijuhi juhendajate töö ja koormuse analüüse, sest ameti eksamiosakonna juhataja Toivo Kanguri sõnul kontrollivad autokoolid ise oma töötajate töökoormust.

«Hetkel ei tohiks õpetajate suur töökoormus olla probleemiks, sest õpilaste arv koolides on viimastel aastatel tunduvalt vähenenud,» selgitab Kangur. Näiteks 2010. aastal taotles esmast juhiluba 23000 isiku ringis, kes olid lõpetanud vastava koolituskursuse, 2011. aastal – 20000 ja 2012. aastal ainult ligi 14000 isikut.

Kanguri sõnul ei ole täna seega probleemiks, et juhiluba soetavate inimeste arv on suurem kui autokoolidel koolitusvõimalusi, mistõttu kannataks õpingute kvaliteet.

«Hetkel on Eestis seis vastupidine – koolitajate vahel on konkurents suur, sest õpilasi on tunduvalt vähem võrreldes mõne aasta taguse seisuga ning iga koolitaja püüab endale võimalikult rohkem õpilasi võita,» kirjeldas Kangur. Tema sõnul ei tohiks koolituse kvaliteet seetõttu halveneda, sest koolitajal peaks nüüd jääma rohkem aega õpilaste kvaliteetsemaks koolitamiseks.

Tagasi üles