«Üle kogu riigi toimuv «e-tund» on avalöök 4. – 10. märtsini toimuvale e-teenuste nädalale, mille raames kuulutatakse välja tänavune Eesti parima e-teenuse valimise konkurss,» ütles Kalle Arula, Riigi Infosüsteemi Ameti peadirektori asetäitja. «Nädala kulminatsiooniks on 6. märtsil toimuv inspiratsiooniseminar «Eesti IT-tiigri järgmine hüpe», kus räägitakse e-teenuste tulevikust, diskuteeritakse teenuste kvaliteedi ja kvantiteedi üle, tutvustatakse erinevaid võimalikke e-äri mudeleid ja ärgitatakse osalejaid uutele arendusmõtetele.»
«Soovime e-teenuste nädalaga tõmmata avaliku sektori, eraettevõtete kui ka kasutajate tähelepanu olemasolevate e-teenuste tutvustamisele ja konkursile esitamisele, samuti uute teenuste edasiarendamise vajadusele,» rõhutas Arula.
Hinnanguliselt on Eestis e-teenusena kättesaadav ettevõtetele mõeldud teenustest 100 protsenti ja eraisikutele mõeldud teenustest 97 protsenti. Uuringud näitavad, et kõik teenused ei leia sihtrühmade poolt aktiivset kasutamist ja üldine teadlikkus e-teenuste olemasolust võiks olla kõrgem.
E-teenuste nädala raames toimuval üleriigilisel aktsioonil «e-tund» tutvustatakse inimestele võimalusi ajada riigi või erafirmadega asju e-kanaleid kasutades. Tallinna perekonnaseisuamet soovitab kõigil, kes seda veel teinud ei ole, proovida e-teenust, mis võimaldab lapse nime sobivust interneti teel kontrollida. Maksu- ja tolliamet aga tutvustab «e-tunni» ajal teenindussaale külastavatele klientidele võimalust esitada näiteks tuludeklaratsioon elektrooniliselt. Eesti suuremad meediaettevõtted teevad «e-tunni» ajal kõigile tasuta kättesaadavaks oma muidu tasulised internetikeskkonnad, et pakkuda lugejatele võimalust tutvuda e-kanalites avaldatava lisaväärtusega sisuga. «e-tunnil» osalevad Postimees, Eesti Ekspress, Eesti Päevaleht, Laupäevaleht LP, Maaleht ja Äripäev.