General Motorsi ja Fordi mehine maasturi- ja pikapimüük andis USA autohiidudele veebruaris võimsa mineku.
Jänkid rabavad jõmakaid masinaid
Aastatagusega kõrvutades oli GMi kodumaine müük üleval 7 protsendi jagu, Fordil aga lausa 9,3 protsenti.
Chrysleri sõit pidurdus aga järsult, kasvuprotsente kogunes vaid 4. Samas võib seda põhjendada kõikumistega, mis sageli eelnevad uute mudelite turulepaiskamisega: mullu kolmandas kvartalis lõppes Jeep Liberty tootmine, uksele koputavad uus Jeep Grand Cherokee, Jeep Compass ja pirakas RAMi pikap.
GMi kasv tuli peamiselt tänu suurtele sõidukitele. Üks peamisi hitte oli Chevrolet Silverado, mille müük kasvas aastaga 28,9 protsenti.
26,2-protsendilise müügitõusu tegi 12 kuuga Chevrolet Tahoe.
Samal ajal kukkus GMi sõiduautomüük 4 protsendi võrra.
Chevrolet Cruze’i müük kärbus 12,1 protsendi, Chevrolet Malibu oma aga 25,9 protsendi jagu.
Edmunds.com’i analüütiku Jessica Caldwelli sõnutsi olid GMi müügitulemused matakas minevikust – «blast from the past». Viidates sellele, at firma panustab kasvu osas taas suurtele ja janustele sõiduriistadele.
«Huvitavad tulemused – eriti selle valguses, et kütusehinnad veebruaris tõusid,» nentis Caldwell.
Fordi väikeautode müük kerkis aastatagusega võrreldes 9,4 protsenti, seda peamiselt tänu Fusioni uuele tulekule, mis andis 28 protsenti kasvust. Maasturimüük kerkis aga 23,5 protsenti – seda vedasid Escape ja Explorer vastavalt 29 ja 59 kasvuprotsendiga.
Copyright The Financial Times Limited 2013