Eile sai avalikuks rahasumma, mida Estonian Air vajab enda ümberkujundamiseks väikeseks, valitud sihtkohtadesse lendavaks õhufirmaks. Restruktureerimiskava elluviimiseks vajab firma 37 miljonit eurot, millest lennufirma on saanud laenuna juba kätte 8,3 miljonit.
Estonian Airile antav laen kulub Taskila lepingute klaarimiseks
Valitsuse eilse otsusega saab firma veel 16,6 miljonit laenu. Kuna ümberkorralduste kogukulu on 37 miljonit, siis järelikult umbes 12 miljoni euro laenamine lennufirmale ootab veel lähikuudel ees.
Kui püüda Estonian Airis toimuvat ühte lausesse kokku võtta, siis see on kulude kärpimine ja ebavajalikest lepingutest vabanemine. Muuhulgas ka mittevajalikest lennukitest. Firma eelmine juhtkond tellis aasta tagasi kolm uut Embraer-tüüpi reisilennukit, millest vähemalt üks ka juba ootab, maalituna Eesti Õhu värvidesse.
Estonian Airi nõukogu esimees Erkki Raasuke ütles eile Postimehele, et laenuks saadud pisut enam kui 16 miljonist eurost 8 miljonit kulub lepingute lõpetamiseks. «Valitsuse rahaeraldus aitab mitmed keerukamad võlasuhted ära lahendada,» ütles Raasuke. «Suur tükk rahast kulub mittevajalike lennukite ennetähtaegseks tagastamiseks.»
Teisisõnu, hüvitise eest on liisingufirma valmis otsima omaniku uutele Embraeridele, mille tellis ettevõtte eelmine juht Tero Taskila. Mõne allika hinnangul olid Taskila sõlmitud lepingud väga helded, see tähendab lennufirmale kahjulikud.
Estonian Airil on praegu kümme lennukit, kuid firma juhtkonna sõnul on vaja neid vaid viis. Estonian Airi pressiesindaja Ilona Eskelinen ütles, et kolmest Saabi propellerlennukist on üks tagastatud liisingufirmale ja kaks tagastatakse märtsi lõpus. Estonian Airi ainus Boeing seisab praegu jõude, see tagastatakse liisinguandjale juunis. Peale selle kuulub ettevõttele kolm Bombardier-tüüpi lennukit ja on liistud veel neli Embraeri. Eskelinen märkis, et ettevõte otsib võimalusi, et rentida kaks Embraeri edasi koos meeskonnaga.