Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Liikluskindlustuse pakkumiste hinnad samale kliendile erinesid 200–300 protsenti

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: SCANPIX

Tarbija24 lugeja Steven avastas, et tema kohustusliku liikluskindlustuse pakkumise hind oli otsepakkujal 200–300 protsenti kallim kui vahendaja IIZI koduleheküljel.

Kui RSA Kindlustus pakkus Stevenile liikluskindlustust EI lepinguga näiteks üheks kuuks, maksis see 60,32 eurot, IIZI.net leheküljel aga 25,51 eurot. Kuuekuulise JAH lepingu eest küsis RSA Kindlustus 131,90 eurot, IIZI.net pakkus sama teenust hinnaga 49,79 eurot.

Steven soovis teada, kuidas kujuneb kohustusliku liikluskindlustuse pakkumise hind kliendi jaoks. «Miks võib see samal kliendil täpselt samadel tingimustel kordades erineda?» küsis ta.

«Püüame anda selgitust kindlustusmakse summade erinevuste kohta. Kindlustusmakset mõjutavad mitmed tegurid, sh peamine kasutuspiirkond, sõiduki kasutusala. Kindlustusandjad kasutavad piirkonna leidmiseks erinevaid meetodeid,» selgitas RSA Kindlustuse erakliendi turunduse projektijuht Maren Uibo.

Uibo sõnul ei ole antud juhul teada, mis piirkonda klient ise makset arvutades on kasutanud. «Kui piirkond erineb sellest, mida meie arvutamisel kasutasime, siis võibki makse olla erinev,» täpsustas ta.

Liikluskindlustuse fondi juhatuse esimehe Mart Jesse sõnul kehtis kuni aastani 2001 Eestis liikluskindlustuses tsentraliseeritud hinnaregulatsioon, mis seejärel järk-järgult liberaliseeriti. Alates 2004. aastal Euroopa Liiduga ühinemisest on hinnakujundus vaba ja see sõltub kindlustusandja strateegilistest valikutest. 

«Seetõttu on kindlustusmaksed seltsiti erinevad. Samuti võib praktikas ette tulla, et ühe ja sama kindlustusandja kindlustusmaksed on erinevates müügikanalites (nt internet, agendivõrk, kontorimüük) erinevad, kuivõrd iga kanaliga kaasnevad üldjuhul ka erinevad kulud,» märkis Jesse. 

Seetõttu on klientidel enne lepingu sõlmimist või pikendamist Jesse soovitusel alati mõistlik varuda aega ja paluda kindlustuspakkumisi mitmelt kindlustusandjalt. «Konkreetse juhtumi kohta on mul aga üksikasju teadmata väga raske kommentaare anda,» lisas ta.

Tagasi üles