Kõigepealt taustast, mis keskkonnas Maryssa Mayer sellise otsuse tegi. Ehk siis selgub ka põhjus, miks see sellise arvamustetormi on tekitanud. Aluseks muuhulgas artikkel New York Times’is ja terve rida ekspertide kommentaare.
USA tööstatistikaameti andmetel töötab veerand töötajatest kas kogu aja või osaliselt kodust. Ja 63 protsenti tööandjatest on eelmisel aastal teatanud, et lubavad oma töötajatel kas osaliselt või täielikult töötada kodust. Number on viimase seitsme aastaga pea kahekordistunud (2005. aastal 34 protsenti). Trend on ilmne.
Miks see trend on tekkinud? Sest terve trobikond uuringuid ja organisatsioonide kogemusi ütleb, et kodus töötamine tõstab tublisti inimese produktiivsust. Triki teeb ära kaks asja: vähem segajaid, vähem n-ö kontorisilo ja teiseks, oluliselt kasvab inimese vastutus oma töö eest (kasvab juba ainuüksi sellega, et ta on saanud ise valida, kus ja kuidas ta oma tööd teeb). Ja inimesed teevad kodus töötades keskmiselt rohkem tööd, nii kvaliteedilt kui kvantiteedilt kui kontoris. Fakt. Ehkki kahetsusväärselt sageli tundub kontori inimestele vastupidine tõsi olevat.
See selge kaugtöö trend, mida prognoositakse süvenevat (sealhulgas Eestis) ja faktid produktiivsuse kohta on ka põhjus, miks Mayeri otsus tundub sedavõrd vastukarva paitamisena (ja kindlasti kellelegi ka pärikarva paitusena). Miks siis Yahoo hakkab järsku risti vastuvoolu ujuma?
Põhjus ei ole ebaefektiivsus, vähemasti mitte selles mõttes, nagu sellest tavapäraselt aru saadakse. Vähemasti eii viita sellele Yahoo ise. Põhjus on Yahoo’s, mis seisus ta on ja mis on seal hetkel kõige tähtsam. Yahoo kohta kasutatakse juba mõned aastad väljendeid nagu surivoodi ja reanimeerimine. Ning eelmisel aastal firmat juhtima asunud Mayer ongi just see, kes reanimatsiooniga tegeleb. Hetkel on kunagisest eesrindlikust internetifirmast saanud lohisev gigant – puudu on eelkõige uuenduslikkusest, innovatsioonist. Ja innovatsioon tekib suurema tõenäosusega inimeste omavahelisel suhtlemisel, näitab ajalugu. Nii ongi Google’i (kus selgelt eelistatakse näost-näkku suhtlemist ja tehakse kõik, et inimene püsiks tööl – tasuta söök, lõõgastus jne) taustaga Mayer pigem teinud valiku innovatsiooni kasuks. Ja hei, kui firma on ikka aastaid juba surivoodil, siis peab ju midagi radikaalset ette võtma!