Veebruaris oli börsipakett fikseeritud hinnaga paketist veel soodsam kui jaanuaris

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Soodsaima paketi leidmiseks tuleks pakkujatel pidevalt silma peal hoida.
Soodsaima paketi leidmiseks tuleks pakkujatel pidevalt silma peal hoida. Foto: Toomas Huik

Sõltumatu hinnavõrdlusportaali Energiaturg.ee andmetel oli populaarseim börsihinnaga pakett veebruaris nii nagu jaanuariski soodsam kui enimlevinud fikseeritud hinnaga pakett. 

Jaanuaris oli börsipakett soodsam kaheksa protsenti, veebruaris 13 protsenti. Veebruari börsihind langes avatud elektrituru esimese kuuga võrreldes viis protsenti, teatas tarbijakeskne portaal Energiaturg.ee.

Veebruaris oli näiteks 1750 kWh aastatarbimisega korteril börsihinnaga pakett koos käibemaksuga keskmiselt  1,14 eurot odavam kui 12-kuuline enimvalitud fikseeritud hinnaga pakett. Eramus tarbimisega 10 000 kWh maksab tarbija fikseeritud paketiga veebruaris keskmiselt 6,49 eurot rohkem ning elektriküttega eramu, mille aastane tarbimine on 22 500 kWh, pakettide hinnavahe on veebruaris keskmiselt 14,6 eurot. Hinnad sisaldavad käibemaksu, kuid tegemist on üksnes elektri maksumusega, ilma võrgutasude ja aktsiisideta.

Energiaturg.ee võrdles eraklientide seas kahte seni kõige populaarsemat paketti. Arvutused tuginevad eelmise aasta detsembris Eesti Energia poolt 12-kuulisele paketile pakutud fikseeritud elektrihinna ja 220 Energia ilma ettemaksuta börsihinnaga marginaali aritmeetilisele keskmisele, mis Eesti Energia avalike hinnakirjade järgi detsembris oli 5,845 senti/kWhja 220 Energial vastavalt 0,2425 senti/kWh. Hindade arvutamisel on aluseks võetud Elektrilevi tüüpkoormusgraafik ja Nord Pool Spoti Eesti hinnapiirkonna 2013. aasta veebruarikuu tunnihinnad.

Energiaturg.ee tegevjuht Moonika Kukke selgitas, et portaali külastusstatistika põhjal hakkasid tarbijad selle aasta esimeste elektriarvete saabumisel hindu aktiivsemalt võrdlema, sest selgusid nii pakettide hinnaerinevused kui ka üldteenuse hind - tarbijatel tekkis võrdlusmoment ja seetõttu on kergem valida ning otsustada.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles