Arvi Kople (68) tuli tollasesse autobussiparki tööle 1966. aastal 22-aastase noorukina ja on jäänud Tallinna auklikel tänavatel bussirooli keerama tänaseni.
Ligi pool sajandit Tallinna tänavatel bussiroolis
Ehkki üle nädala tuleb tõusta juba kell pool neli hommikul, ütleb Arvi, et talle graafikutöö meeldib, sest tööpäeva algus ja lõpp on alati täpselt teada. Samas tõdeb ta, et ülejäänud pere on kõik need 47 aastat pidanud oma tegemisi tema järgi sättima. Ahvatlust mõnele muule tööle minna pole mehel kunagi olnud.
Kople on vaatamata väärikale eale terve kui purikas. Kõik need jutud mürgisest linnaõhust, raputavatest bussidest ja muudest kahjulikest teguritest ei käi tema kohta. Ta kiidab bussijuhi istet, mis on nüüd palju mugavam kui vanasti. Mis aga pole aastatega paremaks läinud, on Tallinna tänavad. Pigem vastupidi – tänavu on olukord eriti hull.
«Ega roolis olles muud enam jälgida saagi kui auke teekattes. Kui neid vältida ei saa, siis paned kõmaki sisse,» kurdab Kople. Kui ta alustas, oli Tallinnas üksainus valgusfoor – Vabaduse väljakul. Ega seegi miski õige foor olnud, sest reguleerija istus tänava kohal kabiinis ja lülitas sealt tulesid ümber vastavalt vajadusele. «Siis sõitsid nagu kuningas ja bussijuht oli austatud isik,» lausub Kople.
Sõitjatega pole staažikal bussijuhil konflikte kunagi olnud. «Ma võtan kõik omaks, ütlen, et olen süüdi, vaidlema ei hakka.» Noored on vahel tormakad ja siis on ka konfliktid kerged tulema. Koplet on reisijad korduvalt sujuva sõidu eest tänama tulnud. Ta tahaks 50 aasta tööjuubelini kindlasti ametipostile jääda.
Kommentaar
Raivo Piirsalu
Tallinna linnatranspordi veokorralduse osakonna juhataja
Arvi Kople saab tööga kohe väga hästi hakkama. Ta on äärmiselt rahulik inimene ja hea suhtleja. Need omadused on bussijuhi töös väga olulised. Olen temaga koos töötanud 1995. aastast peale ja selle aja jooksul ei ole tema peale tulnud mitte ühtki kaebust. Eriti kiidetakse tema sujuvat sõitu. Jätkuks tal vaid tervist, et saaks veel aastaid reisijaid teenindada.
Oleme tulnud vanematele töötajatele vastu, et nad võivad natuke vähem töötada. Kui tavaline töönorm on 40 tundi nädalas, siis nemad võivad töötada 30. Meil on selliseid bussijuhte kokku 15. Meil ei ole olnud olukorda, et inimesi oleks üle ja oleks vaja kedagi minema saata. Vanad ja noored töötavad kenasti koos. Arvi moodi kogenud juht oskab pingeid maandada..