Päevatoimetaja:
Sander Silm

Kehakaal loeb värbamisel ja edutamisel

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: juhtimine.ee
Copy
Artikli foto
Foto: SCANPIX

Kehakaal on oluline, kui jutt käib värbamisest või edutamisest. Mõistus keelduks seda nagu uskumast, kuid paraku näitavad mitmed uuringud, et ülekaalulisi inimesi tõepoolest diskrimineeritakse kehakaalu alusel, kirjutab Glassdoor.com.

Raamatu «Die Fat or Get Tough: 101 Differences in Thinking Between Fat People and Fit People» autor Steve Siebold ütleb, et väga paljud tööandjad vaatavad tüsedat töölesoovijat automaatselt ja alateadlikult mõttega «see inimene ei saa oma terviseprobleemidegagi hakkama, kuidas suudab ta juhtida osakonda?».  

Center for Creative Leadership tegi hiljuti uuringu, millest selgus, et ülekaalulisi juhte peeti vähem efektiivsemaks oma töös. Lisaks sellele peetakse ülekaalulisi inimesi tööandjate poolt ka haigemateks, mis omakorda tähendab produktiivsuse vähenemist ja tervisekulutuste kasvu, lisas Siebold.

Inimesed kalduvad teisi inimesi hindama välimuse järgi ning riietus, mida kannad tööintervjuul, on oluline. Eriti kui sa oled ülekaaluline.

Üks peamine müüt, mis ülekaalulisi ümbritseb, on see, et nad on laisad ning neil puudub enesekontroll ja vastupidavus. Karjäärieksperdid ütlevad, et sellepärast tuleb kindlasti tööintervjuudel rõhutada, kuidas olete tööga vaeva näinud, teinud ületunde ja töötanud nädalavahetustel ning kuidas teil on olnud vastupidavust ja energiat tööd teha.

Siebold soovitab kaaluteema lausa ise intervjuul teemaks võtta ja teha seda intervjuu alguses, et intervjueerijal ei jääks kandidaadist lõpptulemusena valet muljet. «Tööandjad tahavad kuulda, et te olete probleemist teadlik ja tegelete sellega, sellepärast on hea öelda midagi sellist, et «olen paar kilo viimasel ajal juurde võtnud, aga tegelen selle probleemiga aktiivselt»,» ütleb Siebold.

Märksõnad

Tagasi üles