Internetikaubandus oli jaanuarikuus taas peamine põhjus, miks inimesed tarbijakaitseametilt abi palusid, musta nimekirja lisati seekord e-pood Bedzone.
Järjekordne e-pood sattus musta nimekirja
Mitmed e-kaubandusega seotud kaebused jõuavad pärast tarbijakaitseameti menetlust ameti juures tegutsevasse tarbijakaebuste komisjoni. Jaanuaris oli selleteemalisi kaebusi kokku kolm. Praeguseks on üks neist jõudnud tulemuseni, kus amet lisas komisjoni otsuse täitmata jätnud ettevõtte oma kodulehel olevasse musta nimekirja.
Tegemist on juhtumiga, kus tarbija tellis e-kaupleja Bedzone OÜ käest voodi, mis lubati kohale tuua nädalaga. Tähtajaks tarbija aga tellitud kaupa kätte ei saanud ning hoolimata lubadustest ei suutnud ettevõtja voodit kohale tuua ka uuteks kokku lepitud aegadeks.
Viimane kauplejapoolne lubadus oli tagastada tasutud summa 30 päeva jooksul või toode kohale toimetada. Vastasel juhul lubas kaupleja tasuda voodi maksumuse, millele lisanduks iga hilinenud päeva eest 0,1 protsenti viivist.
Istungil leidis komisjon, et ettevõtja on lepingut tarbijaga oluliselt rikkunud. Kauplejale pandi kohustus hüvitada tarbija tasutud summa, millele lisandub viivis iga viivitatud päeva eest. Pärast kuu aja möödumist ei olnud ettevõtja siiski otsust täitnud.
«Meil on mõned eelmise aasta tellimused endiselt veel üleval tõesti, kuid tegeleme nende lahendamisega. See ei ole midagi ületamatut, kuid siiski vajame aega kõik järjekorras ära teha. Meil on aasta algusest hinnad tõusnud, et saaksime kliente paremini teenindada ja jaanuari lõpuks loodame ka selle kliendi mure lahendada,» vastas Bedzone´i klienditugi Tarbija24 päringule jaanuari lõpus ühe konkreetse tellimuse kohta, kus inimene oli ligi pool aastat voodit oodanud.
Firma täpsustas: «Probleem tulenes sellest, et sellise summa eest on võimalik voodi küll valmis toota, kuid mitte kaugesse Eesti otsa kohale toimetada. Selleks ajaks, kui toode oli valmis, oli klient juba tellimuse tühistanud.»