Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Volvosid hakkavad arendama ka hiinlased

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Volvo logo.
Volvo logo. Foto: SCANPIX

Geely ja Volvo Cars ehitavad Göteborgi ühise uurimis- ja arenduskeskuse – esimene märk sügavamast koostööst «rootslase» ja selle Hiina omaniku vahel.

Keskusse võetakse tööle 200 inimest, kellest enam kui pooled saavad olema hiinlased.

Arendama hakatakse ühist platvormi ja osi nii Volvo kui Geely kompaktklassi ehk C-segmendi autode tarvis.

«Geely parandab eelolevatel aastatel jätkuvalt oma toodete kvaliteeti ning saab Volvo Carsi käest õppida. Samas korraldame me oskusteabe ja tehnoloogia ühendamise viisil, mis ei ohusta brändi identiteeti ega eraldiseisvate toodete arendust,» ütles Hiina firma Geely nõukogu esimees ja suuromanik Li Shufu.

Geely on 2010. aastal omandatud Volvoga raskustes, Euroopa autoturu nõrkuse tõttu on Rootsi bränd kukkunud kahjumitesse.

Analüütikud väidavad, et Volvol pole piisavalt haaret konkureerimaks selliste autodega nagu Audi, BMW ja Mercedes, samuti jääb bränd juhtivatele luksautodele mõnevõrra alla.

Uuest arenduskeskusest kõneldes kinnitavad nii hiinlased kui rootslased tarmukalt, et Volvo jääb iseseisvaks.

«Me tunneme, et meie saatus on meie endi kätes. Juhtivat rolli mängib Volvo. Volvo ei pea tegema oma nõudmiste osas mingeid kompromisse,» ütles Volvo tootearendusjuht Peter Mertens.

Endine Opeli juht ja nüüdne Geely nõunik Carl-Peter Forster rõhutas, et keskus kerkib Rootsimaale ning et selle juhiks saab rootslane, mis on tema sõnutsi «väga selge signaal, et [uus] arhitektuur võimaldab Volvol täiel määral oma vajadusi täita».

Forsteri sõnutsi pole veel selge, kui paljusid Geely sõidukeid Rootsis arendama hakatakse.

Ühtlasi lehvitasid Volvo juhid võidukalt võimalusega kasutada Geely taskukohasemat tarneketti Aasias.

Copyright The Financial Times Limited 2013

Märksõnad

Tagasi üles