Tavaliselt pannakse kelgukoeri rakendisse kahekaupa kõrvuti. Tuleb arvestada ka iseloomude sobivust, sest vahel kõrvuti vedama pandud loomad omavahel lihtsalt ei klapi, kuid seda juhtuvat harva. «Kui nad saavad aru, et läheb tööks, siis suudavad ka vihavaenlased üksteisega leppida,» kinnitas Krohv.
Tema kinnitusel tuleb lisaks juhtkoerale hoolikalt valida ka rakendi viimast paari, kes peavad olema tugevad ja targad. «Tugevad, et jaksaksid vedada, ja targad, et oskaksid näiteks mäest alla sõites kelgu eest ära tulla,» selgitas ta. «Samuti ei tohi tagumised koerad kurve lõigata, muidu lõpeb kelgusõit puus,» lisas mees.
Klassikalisi kelgukoera tõuge on neli – Samojeedi koer, Siberi husky, Alaska malamuut ja Grööni koer – ning üldjuhul koosneb rakend vaid ühte tõugu koertest. Nimelt on igal koeratõul on oma eripära ja segarakend tuleks ebavõrdne.
Näiteks on malamuudid aeglased, aga suudavad vedada suuremat raskust, husky’d seevastu on kiiremad. «Ma olen koolituse mõttes husky’sid ja samojeede kokku pannud, aga samojeedid on sellised lillelapsed, kellel oli lihtsalt lõbus olla – et ilm on kena, lähme jalutame –, ja vedada nad väga ei tahtnud,» tõi ta näite. Grööni koerad, keda Eestis on vaid üksikud, olevat muidu head vedajad, aga neil on raskem iseloom. «Nad võivad olla teiste koerte suhtes pisut tigedad,» selgitas Krohv.
Kipuvad palju auke kaevama
Lõbusõiduks rakendit valmis seades pani Krohv esimesena paika juhtkoera. «See ei ole oluline, et juhtkoer just esimesena panna, aga nii on ta rahulikum,» selgitas peremees. Krohvi sõnul on koerad karjaloomad ja neile meeldivad kindlad raamid. «Kui reeglid on paigas, siis ei ole vaja ise nuputada, kelle üle domineerida,» võttis ta asja kokku. Rakendis pole hierarhial enam tähtsust, kuna seal määrab järjestuse inimene.