Päevatoimetaja:
Sander Silm

Ilukliinikud püüavad kliente valedega

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kesk­linna  LaserClinicus asuv 
Syneroni originaalmasin eMax.
Kesk­linna LaserClinicus asuv Syneroni originaalmasin eMax. Foto: Liis Treimann

Ilukliinikud püüavad kliente, reklaamides end maailmas tuntud kaubamärgiga, mille kasutamiseks neil tegelikult õigust pole.

Kümmekond Tallinnas tegutsevat ilukliinikut pakuvad enda kinnitusel ELOS-tehnoloogial (elektro-optiline-sünergia) põhinevat fotonoorendust, akneravi või epilatsiooni. Populaarseks saanud teenust saab osta ka vautšeriportaali cherry.ee vahendusel.

Tegemist on protseduuriga, kus karvasibulate või näiteks veenilaiendite kõrvaldamiseks kasutatakse nii valgusenergiat kui ka bipolaarset raadiolainet. Probleemne koht soojendatakse valgusega kõrgemale temperatuurile, raadiolainete energia koondub soojendatud alasse ja tõstab temperatuuri nii, et hävinevad karvasibulad või veenilaiendid. Samal ajal ei saa kahjustada ümbritsev nahk.

Tegelikult on ELOS registreeritud kaubamärk, mille omanikuks Syneron Medical Ltd. Firma Eesti ja Läti projektijuhi doktor Aivars Tentersi kinnitusel on Eestis vaid kahel kliinikul Syneroni originaalaparaat.

«ELOS-tehnoloogia on Soomes ja Venemaal väga populaarne, Eesti kliinikutel on selle nimega siin kergem teenust müüja,» selgitas Syneron Medical Ltd Eesti esindaja Estex Investment OÜ juht Sergei Predko.

Ilusalongi Miracle Studio klientiteenindaja kinnitab telefonikõnes, et salong teeb ELOS-epilatsiooni Hongkongi aparaadiga. «Me ei kasuta kaubamärki ELOS. See on protseduuri nimi – sõna pole võimalik patenteerida,» väitis pärast kirjaliku küsimuse saatmist salongi tegevdirektor Maksim Merkuri. Praeguseks on nende kodulehel teenuse nimi siiski muudetud «Ellos epilatsiooniks».

Kesklinna ilukeskuse Royal Esthetic kodulehel on ka foto originaalmasinast, aga kui salongi juhatajalt Kristina Proninalt küsida, kas masin on salongis ka reaalselt olemas, ärritub ta ega nõustu vastama. «Miks pean rääkima aparaadist? Kui olete klient, siis räägime. Mina ei ole meister. Ma ei ole praegu kliinikus ja ei räägi üldse eesti keelt,» ütles Pronina.

Aesthetic Health and Spa salongi juhataja Karina Vinstein tunnistas, et neil Syneroni masinat pole. Kasutuses on hoopis Itaalia masin, mis pidi siiski ELOS-tehnoloogiaga sarnaselt töötama. Vinstein kinnitas, et ei teadnud, et tegemist on brändiga, vaid arvas, et nii nimetatakse protseduuri, kus kasutatakse koos valgusenergiat ja raadiolainet.

Kliente lollitatakse

Predko kinnitusel on kõikide ilukliinikutega räägitud. Näiteks Vip Medicumi juht Roman Henson lubas valereklaami maha võtta. «Paljud saavad aru, et nad ei rohi end nii reklaamida, aga sellest ei hoolita,» kinnitas Predko.

Tartus tegutseval Merlini Ilusalongil on juhi Elo Medvetski kinnitusel kasutusel ka Syneroni originaalmasin, mis on ostetud kasutatuna Saksamaalt. Medvetskil on selle kinnituseks ette näidata ostudokument. Syneroni originaalmasinat kasutavad esindaja kinnitusel Tallinnas ja Tartus asuvad LaserClinicud.

LaserClinic tegi patendiametile järelepärimise ja sai vastuseks, et isegi kui tehnoloogia on sarnane, on kaubamärgi ELOS kasutamise ainuõigus Euroopa Liidus kaubamärgi omanikul.

Predko kinnitusel näiteks Lätis sellist asja ette ei tule. «See on Eesti eripära, meil on nii nõrk kontroll,» arvas Predko.

«Kliente lollitatakse ja ega Eestis ole klient ka kuigi nõudlik või haritud,» tõdes ta. Tema sõnul peaks kindlasti enne uurima, millist masinat ilukliinikus kasutatakse, kuidas on koolitatud spetsialist ja millal masinat viimati kontrolliti.

«Inimene riskib ju oma tervisega,» ütles Predko, kelle sõnul teevad salongid ja kliinikud koostööd ametlike esindajatega. Originaalmasinaid kontrollivad väljaõpetatud tehnikud. Kord aastas on soovituslik läbida plaanijärgne hooldus ja kalibreerimine.

Tarbijakaitseamet tegeleb kaheksa ettevõtte uurimisega, kuid kuna juhtumid vajavad süvenemist, ei osatud eile veel hinnangut anda.

Samas seisab Tarbijakaitseameti esialgses vastuses Estex Investment OÜ-le, et kliendil ei ole õigus nõuda raha tagasi salongilt või vautšerikeskkonnalt teenuste eest, mis tegelikkuses ei ole tehtud ELOS tehnoloogiaga. Eksitava reklaami puhul ei teki tarbijatel õigus tehingust taganeda ainuüksi eksitavuse asjaolust tulenevalt. Samas vaadatakse iga juhtumit eraldi.

Järelevalvet ilu ja tervishoiuteenuste osutajate üle teeb terviseamet, mille avalike suhete juht Iiris Saluri kinnitas, et ei saa kommenteerida alles menetluses olevaid juhtumeid.

Tagasi üles