Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Lugejad: poed püüavad soodussiltidega tähelepanu uinutada

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Piret Lakson
Copy
Hinnasildid.
Hinnasildid. Foto: Margus Ansu

Tarbija24 lugejad jagasid oma tähelepanekuid, kuidas poed soodushindadega ostjaid manipuleerivad. Mitmeid näiteid toodi sooduspakkumistest, mis tegelikult vargsi hinda kergitavad.

Lugejad räägivad klientide tähelepanu uinutamisest – toote hind on algselt näiteks viis eurot, sooduskampaania ajal paarkümmend senti odavam, kampaania lõppedes aga juba kuus eurot.

«Säästukas on hea näide – kõigepealt müüdi kolme paprika pakki 0,99 euroga, soodukas tehti 1,39 eurole ning märgiti seejuures vanaks hinnaks 1,69 eurot,» kirjutas lugeja.

«Hinnatõusu peitmine soodushinna taha on levinud igalpool. Paide Maximas oli Felixi ketšup enne soodukat 1.89 eurot, peale soodukat aga juba üle 2,10 euro. Sooduka ajal puudus kaup poelettidelt,» kirjeldas teine lugeja.

Ühte lugejat vihastas aga Prisma peremarket, kus jäätise hinnale olevat lisatud 30 senti juurde, kuid samal ajal rippus kauba juures silt «hinnagarantii».

Prismast toodi «hinnagarantii» sildiga kaupade kohta veelgi näiteid: «Soome Rainbow firma kartuli-sibula roog on 1,25 eurolt tõusnud 1,50 euroni, külmutatud spinati hind aga 0,39 eurolt 0,50 euroni. Sama lugu olevat ka Rainbow kassiliivaga, mille esialgne hind «hinnagarantiiga» oli 2.69 eurot, ilma 4.69 eurot ja nüüdse «hinnagarantiiga» 4.09 eurot.

«Nopri täispiim oli enne 0,99 eurot, praeguse «hinnagarantii» sildiga maksab see aga 1,15 eurot. Ja siis veel arvatakse, et tarbijad on haugimäluga!» lisas veel üks tähelepanelik lugeja.

Näide tuuakse ka Solarise keskusest, kus Crocksi müügiletis maksid talvesaapad algselt 80 eurot, kuid nüüd, mil kogu kaup peaks 50 protsenti soodsam oleks, maksavad talvesaapad mitte 40 vaid 50 eurot. «Alghinnale on kleepekas peale kleebitud. Mida või keda te petta püüate?» küsis lugeja.  

Mööblipood reklaamib aga 20-70 protsenti soodsamat hinda toote puhul, mille soodushind 68 eurot oli veel mullu selle täishinnaks. «Ostsin möödunud aasta suvel mööblipoest kuus tooli, mille tükihind oli 58 eurot. Eelmise aasta lõpus oli hind tõusnud juba 68 euro peale. Nüüd nägin reklaami, kus sama mööblipoe hinnad on 20-70 protsenti soodsamad. Aga oh imestust – sama tooli hind on tõusnud 96 euroni ning soodustusega on hind 68 eurot! Hämmastav lollitamine!» kirjutas lugeja.

Eesti euro Soome omast kallim

Lugejad on täheldanud, et TAKKO poes on Eesti euro välisriikide eurost kallim. «Leidsin Ülemiste TAKKO-st toote, mille hind Eesti eurodes oli Saksamaa, Soome ja teiste maade eurohindadest ühe võrra kõrgem. Klienditeenindaja põhjendas seda sellega, et Eesti on väike riik ja tegemist on rahvusvahelise firmaga,» kirjutas lugeja.

Kommentaarile lisati: «Mina nägin suvel Saksamaal samuti TAKKO hindu. Eesti hinnad olid üks kuni kolm eurot teiste omadest kallimad. Pidin pikali kukkuma ja kirusin sakslasi, kuid ei teadnud, et ka Eestis on sellised sildid,» imestas lugeja.

Tagasi üles