Eesti Post jagab näpunäiteid, kuidas saadetiste jälgimissüsteemi abil oma saadetist otsida ja paki teekonda reaalajas jälgida.
Kuidas jälgida oma paki teekonda?
• Eesti Posti kodulehelt www.post.ee saab silma peal hoida kõikide registreeritud saadetiste – pakkide, tähtkirjade ja kullersaadetiste – teekonnal.
• Saadetise teekonna jälgimiseks on vaja teada saadetise registreerimisnumbrit. Kui Te seda ei tea, siis küsige paki saatjalt.
• Registreerimisnumber koosneb üldjuhul kahest tähest, üheksast numbrist ja veel kahest tähest, näiteks RR123456789EE. Kaks viimast tähte tähistavad alati riiki, kust saadetis on teele pandud. Näiteks Ameerika Ühendriikidest postitatud saadetise registreerimisnumber lõppeb tähekombinatsiooniga US, Saksamaalt DE jne. Eestisiseste kullersaadetiste registreerimisnumber koosneb rohkematest tähtedest ning numbritest.
• Rahvusvaheliste saadetiste andmed jõuavad Eesti Posti otsingusüsteemi eri riikide postiorganisatsioonide ühisest andmebaasist. Seega, kui teise riigi postiorganisatsioon ei ole rahvusvahelisse andmebaasi infot lisanud, ei saa Eesti Post seda kuvada ka enda otsingusüsteemis. Kui teine riik ei lisa rahvusvahelisse andmebaasi infot, siis Eesti Posti kodulehel olev otsingusüsteem näitab ainult saadetisega Eestis toimuvaid tegevusi.
• Kui Eesti Posti otsingusüsteem ei näita saadetise teekonda, tasub külastada sihtriigi postiorganisatsiooni kodulehte. Tihtipeale saab sealt teavet saadetise asukohast, kuid on olemas ka riike, kelle kodulehel puudub saadetise otsingusüsteem või on olemas küll sellekohane link, kuid see ei tööta. Sellisel juhul jääb saatjal või saajal ainukeseks võimaluseks teha Eesti Posti klienditeeninduskeskusele järelepärimine.
• Välisriikide postiorganisatsioonide koduleheküljed leiab Eesti Posti kodulehelt http://www.post.ee/postiettevotted.
Saadetise otsing on mugavalt kättesaadav nii Eesti Posti kodulehel kui ka Android süsteemiga nutitelefonides.