Omanikud: Eesti Energia üldteenuse marginaal on üle mõistuse kõrge

Kaur Paves
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti Energia reklaam
Eesti Energia reklaam Foto: Peeter Langovits

Kodutarbijaid ühendava omanike keskliidu hinnangul on Eesti Energia üldteenuse hind arusaamatult kõrge ning liit nõuab, et Konkurentsiamet võtaks energiahiiu hinnastamise luubi alla.

Liidu peasekretär Priit Värk sõnas, et üldteenuse kõrgem hind  võrreldes vabaturu pakettidega oli oodatav, kuid 2,5 kõrgem marginaal on ebanormaalne. Värk selgitas, et kui Eesti Energia pakub vabaturupaketti «Muutuv» marginaaliga 0,29 s/kWh ja samal ajal küsib sama sisuga üldteenuse eest marginaali 0,72 s/kWh, siis midagi on kiivas.

Kodutarbijad, kes ei valinud elektrimüüjat jäid automaatselt nn üldteenusele ning eile edastas võrguettevõtja neile esimesed avatud elektrituru arved. Eestis jäi ainult 35 protsenti kodutarbijatest üldteenusele.

Värk rõhutas, et elektrituruseaduses on sätestatud, et üldteenuse marginaal peab olema kulupõhine ja ärikasum mõistlik. «2,5 korda kõrgem marginaal ei saa olla kuidagi mõistlik,» märkis Värk.

Värk lisas, et ligi kolmandik üldteenusele jäänud inimesi tarbib kuus rohkem kui 800 kWh elektrit, mis on neli korda rohkem keskmisest kahe-kolmetoalise Mustamäe korteri tarbimisest.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles