/nginx/o/2013/02/08/1560410t1hea3f.jpg)
Swedbanki pressiesindaja Mart Siilivask rõhutas, et kui tavatarbija näeb ainult oma kaarti ja poekassas asuvat makseterminali, hoiavad süsteemi käigus sajad ja sajad pangatöötajad.
«Tavainimese jaoks võib termin «kaardihooldustasu» tõepoolest olla pisut naljaka varjundiga, sest ei käi ju tunkedes mees kaarti mingit moodi igakuiselt hooldamas,» selgitas Siilivask Õhtulehele.
Kulusid kogu süsteemi käigushoidmiseks olevat seevastu väga palju, sisaldades endas näiteks tehingute töötlemist, süsteemide arendamist, uusi tehnoloogiaid, turvanõuete uuendamist, rahvusvahelist kasutatavust ja palju muud.
«See on tohutu süsteem, kus sajad ja sajad inimesed peavad igapäevaselt teenindama sadu tuhandeid kliente. Hästi toimiva kaardimaksesüsteemi korrashoid on kulukas,» lisas Siilivask.