«Ostsin füüsilise isikuna 4,5 aastat vana auto, hodomeetri näiduga 130000 km. See on fikseeritud ka auto hindamisaktis, mis on ostu-müügi lepingu lisaks ja müügikuulutuses. Müüjaks oli ettevõte, kes tegeleb autode impordiga ja müügiga. Sain autoga sõita seitse kuud, kui tekkis mootoririke, mille tõttu tuli autol vahetada mootor, kuna see oli rahaliselt mõistlikum kui vana mootori remont. Vea tuvastamisel selgus, et antud rike ja mootori üldine kulumine ei vasta hodomeetril olevale läbisõidule. Esindusest uurides sain teada, et kaks aastat enne auto ostmist oli läbisõit Prantsusmaal 195 000 km. Tehas on nõus «good will» juhtumitega seoses tegelema autodega, mille läbisõit on kuni 150 000 km. Seega puudus tehasepoolse kompensatsiooni lootus. Kas minul on õigus nõuda remondikulude hüvitamist auto müüjalt? Kas müüjal on kohustus minule kulud hüvitada?» soovib autoostja teada.
Lugeja küsib: kas vale hodomeetri näit võib olla aluseks müüjalt kahju väljanõudmiseks?
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vastab vandeadvokaat Taivo Saks advokaadibüroo Taivo Saks & Partnerid.
Fikseerisite auto üleandmise-vastuvõtmise aktis odomeetri näidu, mitte auto läbisõidu. Küsimusest ei selgu, kas automüüja on garanteerinud mingil viisil hodomeetri näidu vastavuse auto tegelikule läbisõidule. Kasutatud autode müüjad seda tavaliselt ei tee, v.a mõned üksikud. Antud juhul oleneb aga sellest, kas auto vastas selle üleandmise hetkel lepingule või mitte – st kas müüja poolt avaldatud info on tõene või mitte. Asjaolu, et odomeetri näit ei vasta auto tegelikule läbisõidule, iseenesest teile mootori remondi hüvitamiseks õigust ei anna.
Loe lisaks nõuandeid samal teemal või küsi tasuta nõu vastused.ee lehel.