Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Kahtlaste testidega peibutaja sattus taas tarbijakaitse hambusse

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Fragment veebilehelt surmatest.com.
Fragment veebilehelt surmatest.com. Foto: Postimees.ee

Tarbijakaitseameti hinnangul ei ole kasutustingimused perioodilise mobiiliteenusega siduva surmatesti veebilehel piisavalt selgelt ja arusaadavalt esitatud.


Tarbija24.ee kirjutas nädal tagasi, et möödunud aasta lõpus IQ-testi abil ebaausa võttega kliente tasulise teenusega sidunud firma on avastanud uue, suhteliselt õõvastava mooduse raha teenimiseks - surmatesti, mis annab inimesele teada, kui kaua tal on elada jäänud.

«Vaata, mis päeval sa sured?» - just nimelt sellise üleskutsega reklaami on nii mõnelegi veebilehele üles riputanud Portugali mobiilimängude, -helinate ja taustapiltide pakkuja Total Tim Servicos de Telecomunicacões Moveis e Afins, kelle IQ-testi Eesti tarbijakaitseamet aasta alguses ära keelas.

Pärast kümnele küsimusele vastamist tuleb tulemuse ehk oma arvatava eluea teadasaamiseks sisestada oma telefoninumber, mis jällegi tähendab liitumist perioodilise teenusega, mis maksab 27 krooni nädalas.

Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski sõnul on surmatest.com veebilehel teenuse kasutamise tingimused küll olemas, kuid ei ole piisavalt selgelt ja arusaadavalt tarbijale esitatud.

«Tarbijakaitseamet peab oluliseks, et teenuse tingimuste teine lause «Meie teenust kasutades nõustute alljärgnevate tinigmustega. Kui te ei nõustu, palun ärge kasutage teenust ja lahkuge sellelt veebilehelt.» oleks esilehel ja nähtaval kohal,» rääkis Turetski.

Praegu pole see Turetski sõnul nii, samas on aga välja toodud loetelu mobiiltelefonidest, millega saab teenust kasutada. «Tarbijakaitseamet on algatamas järelevalvemenetlust,» lisas ta.

Tagasi üles