Saksamaal katsetati sel nädalal iseparkivat autot, mis avalikus kohas otsis endale ise vaba parkimiskoha ning sai hakkama ka parkimisega.
Uus süsteem laseb autol ilma juhita vaba parkimiskoha leida
Saksamaal Braunschweigis katsetati sel nädalal esimest korda avalikus linnaruumis tarka parkimissüsteemi, kirjutab Local.
Juht sõitis linna rongijaama ning lahkus, jättes auto parkimiskohta otsima ja end ise parkima. Kui juht n-ö saabus oma väidetavalt linnareisilt, siis piisas nutitelefoni kõnest, et kutsuda sõiduk jaama ette ja see oli valmis koju sõitma.
«Autosõidu jaoks on mitmeid kõrgtehnoloogilisi lahendusi, kuid parkimine on neist üks kõige põnevamaid,» rääkis professor Karsten Lemmer Saksamaa lennunduskeskuse transpordiinstituudist. Ta lisas, et nad soovisid selle katsega näidata enda väljatöötatud lahendust. Samuti oli oluline teha seda just avalikus linnaruumis. «Oli hämmastav näha, kuidas süsteem suutis ikka ja jälle täpselt parkida, kuni sentimeetri täpsusega,» tõdes professor.
Kuna katse toimus raudteejaama ees avalikus linnaruumis, siis ohutuse tõttu pidi juht selle ajal autos viibima. «Kuid ta jalad ei olnud pedaalidel ja käed ei olnud roolil, nii et ta ei juhtinud,» kinnitas Lemmer. Süsteem kasutab jaama ümber olevaid kaameraid, et märgata vabu parkimiskohti. Seejärel lennunduskeskuse auto, mis on varustatud sensoritega, spetsiaalse jõuülekandega, kõrgtehnoloogilise tarkvaraga, veeres kohale ja vaatas vaba koha üle.
Autol oli piisavalt kaameraid ja tarkvara, et teha kindlaks, kas vaba ruumi on piisavalt ning ega eespole mingeid takistusi, nagu näiteks mõni maha ununenud kohver vmt. Kui auto otsustab, et koht sobib, pargib auto end ise ja ootab juhilt korraldust, et ta peale võtta.
Lammeri sõnul võib selline automaatne parkimine pakkuda huvi raudteejaamadele, lennuväljadele ja isegi hotellidele. Automaatselt parkivad autod saavad end paigutada tihedalt üksteise kõrvale, kuna nad ei vaja ukseavamisruumi.