Lugeja Danil lootis saada 20 eurot boonust, kui soovitab oma sõpra smsraha kliendiks, kuid jäi loodetud rahata, sest sõber pani oma nime veel enne kutse saabumist kirja.
Kiirlaenufirmale sõpra soovitanud mees jäi loodetud preemiata
«Mõni aasta tagasi oli mul vaja kiirlaenu ja ma registreerisin end smsraha.ee ja smsmony.ee lehel, võtsin laenu ning maksin tagasi. Pärast seda oli paar korda veel avaja nendega suhelda ning kõik oli hästi, kuni märkasin pakkumist, et uue kasutaja kutsumise eest makstakse raha (20 eurot),» rääkis venekeelse Postimehe lugeja Danil.
Mehe kinnitusel registreeris end tema kutse peale kasutajaks kuus inimest ja mingeid probleeme lubatud boonuse kättesaamisega ei olnud. Tänavu jaanuaris otsustas ta kutsuda veel ühe sõbra ja eeldas, et probleeme ei teki. «Kõik sai tehtud nii, nagu kodulehel kirjas, st ma saatsin kutse, inimene registreeris end. Pärast seda mulle reedel (boonust makstakse sel päeval) mingit raha ei tulnud,» rääkis mees.
Ta suhtles kahe nädala jooksul ettevõttega ja talle öeldi, et süsteemis on viga, kuid raha talle siiski ei makstud. Kui ta mõne aja pärast taas ühendust võttis oli vastus juba teine – ei mingit raha. Rahast jäi ta ilma, kuna süsteemis polnud näha, et inimene registreeris end tema kutse peale. Mees sai asja uurides teada, et kutse saadetakse tunni aja jooksul, kuigi seda tingimust polnud kodulehel kirjas.
Planet Group OÜ (smsraha.ee) juhataja Tiina Villemsoni sõnul saab kutset saata kahel moel: kas e-postiga või sms-ga. «Boonuse tingimustes on kirjas, et kutse saanud sõber peab olema selle meiliaadressi või telefoninumbri omanik, kuhu kutse saadeti. Antud juhul ei jõudnud kutse füüsiliselt kohale ja sõber jõudis enne selle saabumist end vabatahtlikult kliendiks registreerida,» selgitas ta.
Ta selgitas, et kutse saatmiseks genereerib programm e-posti aadresside ja telefoninumbrite nimekirja, kuhu kutse saata. «Pärast on programmi üks ülesannetest kontrollida kõikide tingimuste täitmist. Loomulikult selline programm mõne aja koormab serverit ja seetõttu ei saadeta kutset kohe samal hetkel, kui see täideti,» rääkis Villemson.
Teine põhjus, miks sõnumeid kohe ei saadeta on omamoodi spämmsõnumite kaitse. «Kui programm tuvastab pahatahtliku katse saata korraga või teatud lühikese aja jooksul palju sõnumeid, lükkub saatmine kuni asjaolude selgitamiseni edasi,» selgitas ettevõtte esindaja.
Smsraha.ee logifailide kohaselt sisestas Danil sõbra e-posti aadressi 8.jaanuaril kell 23:46:32. Sõber, kes ei olnud kutset kätte veel saanud, registreeris end kliendiks samal päeval kell 23:55. «Kutse saabus 9.jaanuaril kell 00:13 ja klienti ei registreeritud boonusprogrammi kaudu, kuna selleks hetkeks oli ta juba süsteemis arvel,» rääkis Villemson.