Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Swedbanki eraklientidel on ligi 70 000 arestitud kontot

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kalev Aasmäe
Copy
Swedbank
Swedbank Foto: Toomas Huik

Swedbanki eraklientidel on ligi 70 000 arestitud kontot, mille vastu on esitatud põhiliselt kohtutäiturite ja Maksuameti poolt üle poole miljoni nõude.

Swedbanki jaepanganduse divisjoni juhi Ulla Ilissoni sõnul nõutakse inimestelt enamasti erinevaid parkimis- või liiklustrahve, maksmata nõudeid, maksu- ja telekomiteenuste võlgu.

«Eraldi suure grupina saab välja tuua SMS-laenude võlgnike vastu esitatud nõuded,» märkis ta.

Swedbank töötas välja uue lahenduse, mis võimaldab osadel arestitud konto omanikel sularahaautomaadist elatusmiinimumi piires raha tasuta kätte saada. Seni pidi klient selleks pangakontorisse minema ning teenustasu maksma.

«Kui enne pidi arestitud konto omanik minema elatusmiinimumi kättesaamiseks kontorisse ja maksma sularaha väljavõtmise eest teenustasu, siis nüüd saab ta seda teha tasuta, võttes raha sularahaautomaadist talle sobivas kohas.» selgitas Ilisson.

Kontosid arestivad kohtutäiturid, maksuhaldurid (nt Maksu- ja Tolliamet, Tallinna Ettevõtlusamet jne), kohtud ja pankrotihaldurid. Elatusmiinimumi määrab konto arestija.

Olemas on maksejuhisega arestid, kus konto arestitakse ning nõude summa kantakse aresti esitanud asutuse/ametiisiku kontole kuni nõude täielikku tasumiseni, ja maksejuhiseta arestid, kus konto arestitakse, aga raha jääb võlgniku kontole. Kui kohtutäiturid esitavad valdavalt maksejuhisega areste, siis maksuhaldurid esitavad mõlemat tüüpi areste. Kui kontol on maksejuhiseta arest, ei saa pank kahjuks võimaldada ka antud uue lahenduse kasutamist.

«Klientidel tulekski kõike eelnevat silmas pidada. Nende kahe kuu jooksul on arestitud kontode omanikud meie poole pöördunud erinevate muredega - enamasti küsitakse, miks nende kaart ikkagi sularahaautomaadis ei toimi. Siis ongi tavaliselt põhjuseks just seesama maksejuhiseta arest või tõsiasi, et klient üritab raha välja võtta rohkem, kui arestija poolt on lubatud või kontol raha on,» tõi Ilisson välja põhilisemad eksisammud uue lahenduse kasutamisel.

Tagasi üles