Päevatoimetaja:
Sander Silm

Vaata 20 kõige populaarsemat automarki aastal 2013

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Liis Velsker
Copy
Toyota Corolla
Toyota Corolla Foto: Toyota

Väljaanne Consumer Reports koostas 2013. aasta populaarseimate automarkide tabeli, millest selgub, et Toyota, Ford ja Honda on teistest automarkidest selgelt üle.

Tarbijad pidid sõidukile punkte jagama seitsmes erinevas kategoorias: kvaliteet, turvalisus, hind, esitus, disain, tehnoloogia ja innovatsioon ning keskkonnasõbralikkus. Kõikide kategooriate tulemusi kõrvutades ja keskmist arvutades leiti automargi imidž autosõitjate jaoks. Tulemus ei pruugi mõistagi esindada tegelikku parimat automarki, vaid just tarbijate eelistust.

Kokku küsitleti rahvusvahelises uuringus perioodil 6.–16. detsember 2012 ligi 4000 inimest. 2034 inimese puhul viidi küsitlus läbi telefoni teel. 1764-lt vähemalt ühte autot omavalt juhilt koguti arvamus tema kodus.

Uuringus selgus, et kui mõned automargid kogusid hea punktisumma kõigis kategooriates, siis mõned automargid särasid vaid üksikutes kategooriates, ent põrusid teistes. Näiteks Volvo saavutas parima tulemuse turvalisuse kategoorias.

Edetabel oli järgmine:

Koht edetabelis

Automark

Punktisumma

1.

Toyota

133

2.

Ford

118

3.

Honda

114

4.

Chevrolet

94

5.

Mercedes-Benz

77

6.

Volvo

77

7.

Cadillac

66

8.

BMW

66

9.

Dodge

56

10.

Tesla

55

11.

Lexus

50

12.

Subaru

50

13.

Audi

47

14.

GMC

45

15.

Hyundai

43

16.

Buick

42

17.

Nissan

41

18.

Smart

35

19.

Lincoln

33

20.

Chrysler

32

Tagasi üles