Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Tuhapilve tõttu lennust ilma jäänud reisijad võivad nõuda lennufirmalt hüvitist

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Tiina Kaukvere
Copy
Artikli foto
Foto: SCANPIX

Euroopa kohus leidis, et lennufirmad peavad hoolitsema reisijate eest, kes on erakorraliste loodusnähtuste tõttu lennust ilma jäänud. Kohus mõistis välja hüvitise inimesele, kes pidi vulkaanupurskest tekkinud tolmupilve tõttu lendu päevi ootama, kuid lennufirma ei hoolitsenud sel ajal tema eest.

Denise McDonagh soovis lennata Ryanairiga Faro-st Dublinisse, kuid lend jäi ära Islandil purskama hakanud vulkaani Eyjafjallajökulli tõttu, kirjutab The Telegraph.

McDonagh nõudis kohtus kompensatsiooniks 968 naela, mis pidi katma söögile, majutusele ja transpordile tehtud kulud. Kulud tekkisid ärajäänud lennu tõttu.

Ryanair väitis, et vulkaanipurset võib pidada erakorraliseks sündmuseks, mis peaks vabastama lennufirma tavapärastest kohustustest reisijate ees.

Samal arvamusel olid ka mitmed teised lennufirmad, kes leidsid, et sääraste dramaatiliste sündmuste puhul, mille tõttu jäid lennud mitme päeva vältel ära kogu Euroopas, ei peaks olema lennufirmal kohustus hoolitseda reisijate eest.

Euroopa Kohus otsustas: «Erakorralised asjaolud nagu Euroopa õhuruumi sulgemine Eyjafjallajökulli vulkaani purskamise tõttu ei vabasta lennufirmasid kohustusest hoolitseda reisijate eest.»

Kohus leidis, et erakorraliste sündmuste puhul on reisijate eest hoolitsemine eriti oluline. Eriti siis, kui lendamist takistavad sündmused kestavad kaua ja reisijad peavad pikalt ootama. Vajalik on tagada reisijatele juurdepääs esmatarbekaupadele ja teenustele kogu perioodi vältel.

Ryanairi esindaja sõnul suurendab säärane otsus lennunduses kulusid ja võimalik, et tarbijate jaoks kasvab ka lennupiletite hind.

Tagasi üles