Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Talviseid soovitusi diiselmootoriga autode omanikele

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
Vale küttesegu ei võimalda diiselmootoril normaalselt töötada.
Vale küttesegu ei võimalda diiselmootoril normaalselt töötada. Foto: Ants Liigus / Pärnu Postimees

Statoili tarne- ja logistikajuht Teedo Melts annab mõned lihtsad soovitused, kuidas vältida talvise diislikütuse hangumist.

  • Väldi pooltühja kütusepaagiga sõitmist ning hoia kütusepaak täis, sest see hoiab ära temperatuuride erinevusest tekkida võiva kondensatsioonivee tekke kütusepaagi seinale.
  • Lisaaine kasutamine on vaid ajutine abinõu ja seda tuleks kasutada piiratud koguses.
  • Kütuse kvaliteediga seonduvate ebameeldivuste vältimiseks tangi usaldusväärsest ettevõttest. Talvisel ajal tangi võimalusel arktilist diislikütust.
  • Kui auto enam ei käivitu, siis ei aita ka arktilise diislikütuse n-ö pealetankimine, kuna arktiline diislikütus ei ole võimeline suvises või talvises diislikütuses juba moodustunud parafiinihelbekesi lahustama.
  • Diiselmootoriga autode puhul tuleks külmemal ajal aeg-ajalt mõni pikem sõit ette võtta, et auto väljalaskesüsteem sh tahmafilter korralikult läbi puhuda.
  • Kütust tankides veendu, et selle külmakindlus oleks piisava varuga ja toimiks näiteks ka kahe nädala pärast, kui ilm võib oluliselt jahedam olla.
  • Küsi oma kütusemüüja käest diislikütuse külmakindluse kohta vastavussertifikaati, kus on kirjas nii hägustumispunkt kui ka külmafiltri ummistumispunkt. Kõigil kütusemüüjatel on kohustus seda dokumenti klientidele näidata.
Tagasi üles