Tehnilise järelvalve amet tühistas varasema riigihanke ning kuulutas välja uue hanke Rail Balticu eelprojekti koostamiseks.
Amet algatas uue hanke Rail Balticu eelprojekti koostamiseks
Hanke eeldatav maksumus ilma tellija reservita ja käibemaksuta on kaheksa miljonit eurot.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi pressiesindaja Rasmus Ruuda ütles BNS-ile, et kolmapäeval kuulutati sarnane hange välja ka Lätis.
Hanke eesmärgiks Rail Balticu trassi Harju, Rapla ja Pärnu maakonnaplaneeringute joonobjekti teemaplaneeringute tehniline koostamine, asjakohaste detailplaneeringute, keskkonnamõju strateegilise hindamise ja keskkonnamõju hindamise ning raudtee eelprojekti koostamine tehniliselt vajaliku raudteemaa määramiseks optimaalse ja majanduslikult tasuva lahenduse leidmiseks, samuti raudtee toimimiseks vajalike ja raudtee ehitamisest tulenevate ehitiste eelprojektide koostamine, ehitusmaksumuse eelarvestamine ning teostatavus-tasuvusanalüüsi koostamine.
Jaanuaris otsustas valitsus tühistada Rail Balticu eelprojekti hanke. Varasemale hankele saabus oktoobris kaks pakkumist, kuid nende hindade erinevus oli märkimisväärne, kommenteeris majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts toona.
Üks pakkujatest oli nõus töö tegema 11,5 miljonit euro ja teine 16,5 miljoni euro eest. Hankel odavama pakkumise teinud konsultatsioonifirmal Aecom Limited tekkisid aga probleemid seoses tütarfirma maksuvõlaga ning alles jäänud kõrgemat pakkumist hindas valitsus liiga kalliks.
Aecom tegi Rail Balticu eelprojekti hankele pakkumise koos oma tütarettevõtete ja Prantsusmaa kontserniga Systra ning teise ühispakkumise esitasid hankele OÜ Reaalprojekt, OÜ Hendrikson&Ko ja EA Reng AS.
Riigihangete seaduse kohaselt järgneb hankemenetlusest kõrvaldamine kui pakkujal on maksuvõlg summas rohkem kui 100 eurot. Aecomi hankelt kõrvaldamise põhjuseks oli nende Läti tütarettevõtte SIA Savant maksuvõlg.