Euroopa Innovatsiooni-akadeemias sündis mitu potentsiaalset miljoniäri

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Innovatsiooniakadeemia kõige praktilisemaks ärimudeliks valiti inTrip2go, mis hoiatab allergikust turiste sobimatute hotellide ja toidukohtade eest. Pildil annab Wise Guy Mike Reiner inTrip2go meeskonaale üle rahalist eriauhinda.
Innovatsiooniakadeemia kõige praktilisemaks ärimudeliks valiti inTrip2go, mis hoiatab allergikust turiste sobimatute hotellide ja toidukohtade eest. Pildil annab Wise Guy Mike Reiner inTrip2go meeskonaale üle rahalist eriauhinda. Foto: Erakogu

Eelmisel nädalal toimunud Euroopa Innovatsiooniakadeemias jäid sõelale kolm ärimudelit, mille välja mõelnud rahvusvahelised tudengimeeskonnad soovivad mudelite miljoniärideks arendamisel teha koostööd ka edaspidi.

Kolm parimat ärimudelit on kõik globaalsed ja püüavad lahendada reaalsete huvigruppide muresid: hoiatavad turistidest allergikuid, võimaldavad vaestel unistusi täita ja aitavad tarbijal leida üles kõige keskkonnasäästlikumad tooted.

«Noortele meeskondadele tuleb anda au, et nad suutsid mõne päevaga nullist panna kokku tugevad ja atraktiivsed globaalsed ärimudelid ning neid ka veenvalt esitleda,» rääkis innovatsiooniakadeemia president TTÜ prorektor Alar Kolk. «Tundub et kõigis neis ideedes on mastaapset lennukust, kuid mõistagi algab alles nüüd põhitöö, et nendest mudelitest ka reaalsed prototüübid vormida, mida juba klientide peal testida saaks.»

Kolki sõnul võivad mõned ideed Eesti mätta otsast vaadates tunduda isagi kummalised, kuid tuleb siiski arvestada, et kõik ärimudeleid loonud meeskonnad koosnesid mitme riigi esindajatest, mistõttu päris kindlasti on nende rahvusvaheline läbilöögivõime juba läbi kalkuleeritud. «Kümnest tugevate koolitajate ja ekspertide käe all valminud ärimudelist valis kohapeal olnud riskikapitalistide zürii nädala lõpus toimunud James Bondi gaalal välja kolm parimat, mis eristusid ehk teistest samuti headest ideedest oma lihtsuse ja praktilisuse tõttu,» märkis Kolk, kelle üheks lemmikuks kujunes just teise koha saanud inTrip2go nimeline reisivatele allergikutele mõeldud teenus. «Kuna olen ka ise reisides tundnud hotellides kasutatud tugevate kemikaalide mõju mu tervisele, siis mõistsin kohe sellise teenuse vajalikkust. Kui noored oma plaani ellu viivad, siis kindlasti saaks ka minust selle kasutaja,» märkis ta.

Kolmanda koha pälvinud ärimudel Things.info nägi ette erinevate asjade keskkonnasäästliku hoiakuga tootjate üleskutsumise toodetud asjade varustamiseks koodiga, mille taha tekiks üleilmne süsteem ja kus oleks võimalik jälgida infot iga toote valmistamise ja elutsükli kohta, keemilise koostise, kasutuse jms kohta. Lahenduse välja mõelnud noored usuvad, et selline info aitaks väärtustada kvaliteettooteid, vähendada keemiliselt ohtlike mänguasjade kasutamist, jne.

Teiseks tulnud ja samuti Startup Wise Guysidelt praktilisuse eest eriauhinna pälvinud ärimudel inTrip2go nägi ette sotsiaalse veebikeskkonna loomist erinevates hotellides puhanud ja erinevates restoranides toitunud turistidele, keda ühendab allergilisus. Nimelt soovivad tudengid luua keskkonna,kus saaks jagada infot allergikutele, keda on meie seas kuni kolmandik, hoiatamaks neid teatud hotellide ja toidukohtade eest üle maailma.

Parimaks ärimudeliks tunnistatud Dreamups on teenus, mis aitab Lääne ühiskonna rikastel teostada end teisi aidates, rahastades vaesemate inimeste unistusi – näiteks viies nad sõitma õhupalliga või pulmareisile Pariisi või ehitada lastele mänguväljak.

Euroopa Innovatsiooniakadeemia (EIA) on Tallinna Tehnikaülikooli poolt koostöös Samsungi, Microsofti, SKype ja mitme tuntud maailma ülikooliga loodud organisatsioon, mis korraldab üle maailma kohale sõitnud rahvusvahelistele tudengitele Tallinnas innovatsioonialaseid seminare, kultuuriprogramme ja startup ärimudelite loomise võistlusi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles