Elion: oleme kaotanud osa usaldusest

Kalev Aasmäe
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Raigo Pajula.

Elioni tehnoloogiadirektor Kalev Reiljan ütles ettevõtte eilsel pressikonverentsil, et seoses kaks nädalat tagasi toimunud Elioni nutiTV, hot.ee, äri e-posti, kõnekeskuste ja veebimajutuse teenuseid hõlmanud rikke ning üleeile ja eile esinenud nutiTV riketega on ettevõte kindlasti kaotanud osa oma klientide usaldusest.

Samal ajal kui Reiljan selgitas paarikümnele kohale tulnud ajakirjanikule kahe nädala taguse rikke tagamaid ning samme, mis on ette võetud sarnaste probleemide ärahoidmiseks, oli ikka veel lõplikult lahendamata uus, teisipäeva õhtul alguse saanud nutiTV rike. Tehnoloogiadirektori sõnul puudutas see 170 000 klienti.

Reiljani kinnitusel ei olnud kaks riket omavahel seotud. Kui kahe nädala taguse rikke põhjustas tarkvara viga, siis sellel nädalal oli probleem ühte peajaama toetava infrastruktuuriga.

«Elionil on Eestis kaks pea­jaama, mille kaudu me võtame alla satelliitidelt või internetist pea 200 telekanalit. Üks neist peajaamadest asub Haap­salu lähedal Uuemõisas ning teine Sõpruse puiesteel Tallinnas,» selgitas Reiljan ja jätkas: «Selle nädala rikke põhjustas Uuemõisa jaama ruuterite probleem, mistõttu lülitasime kõik ühendused teisele peajaamale ümber.»

Kuid eile teenuste tagasilülitamisel Uuemõisa jaama selgus, et ruuterite süsteemis olid siiski ebastabiilsused, mida Elion ei suutnud kohe oma monitoorimissüsteemis näha. Nõnda otsustati ajutiselt edasi kasutada ainult Sõpruse puiestee jaama.

Kaks nädalat tagasi oli Elioni suurrikke puhul tegu andmesalvestusseadme tarkvara veaga.

«Me usaldasime liigselt oma teenustepilve,» tunnistas Reiljan ja selgitas, et telekommunikatsiooniettevõtete seas oli Elion regioonis üks esimesi pilveteenustele üleminejaid. Küsimusele, kas Elion oleks võinud oodata, kuni tehnoloogia on küpsem ja turvalisem kasutada, vastas ta, et näeb üleminekut ikkagi pigem positiivse sammuna ning seda planeeriti juba aastaid ette.

«Kuigi telekommunikatsioonioperaatoritel on kogemus nõrk, on see olemas suurtel pilveteenuste pakkujatel, nagu Amazon ja Google. Maailmas on kogemust palju ning me kavatseme oma inimesi veel koolitada, et oleksime sarnaste juhtumite jaoks paremini valmis,» ütles ta.

Rikete vältimiseks ja riskide maandamiseks rajab Elion selle aasta lõpuks süsteemist peegelpildi ehk andmed dubleeritakse ja hajutatakse kahe erinevas geograafilises asukohas paikneva serveriruumi vahel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles