Päevatoimetaja:
Sander Silm

Katse: talvediisel külmub lubatust kiiremini

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
Kehv kütus ja käre külm võivad mõne auto tee äärde jätta.
Kehv kütus ja käre külm võivad mõne auto tee äärde jätta. Foto: Peeter Kümmel / Sakala

Kuigi kütusemüüjad lubavad, et nende talvediisliga saab sõita ka käreda pakasega, selgus Saksa autoklubi katsest, et tegelikult hangub kütus märksa leebemate külmakraadide juures.

Talvine diisel peaks ka -20 kraadi juures töötama nii, et kütusefiltrid ei lähe umbe, kirjutab Saksa tuntud autoklubi ADAC oma kodulehel. Sellegipoolest on viimastel aastatel külmade saabudes paljud diiselautod seisma jäänud.

Saksa autoklubi katsetas talviseid diiselkütuseid nii laboritingimustes kui ka proovisõidul.

Talvediisel Total oli laboritingimustes külmumiskindel kuni -31 kraadini. Kui sellega  tangiti Opel Insignia ning tehti  proovisõit, siis tekkisid probleemid juba -19 kraadi juures.

Arali talvediisel toimis laborikatses kuni -26 kraadini, kuid Opeli kütusepaagis hangus see juba -19 kraadi juures.

Katse ajal kontrolliti ka Shelli ja Agipi talviseid diislikütuseid. Shell toimis laboritingimustes -23 ja Agip – 29 kraadi juures, Opeliga tehtud katsesõidu ajal ei juhtunud midagi ka -22 juures. Seega  need kütused tarbijat ei peta.

«Autojuhtidele on vaja usaldusväärset tõestust talvediisli kvaliteedi kohta. Senine talvediislistandard põhineb välismaa laborites tehtud eksperimentidel ja see ei ole enam ajakohane,» võtab ADAC katse  kokku. Ka soovitavad nad, et kütusefirmad pakuksid talvist kütust, mis ka nõrgema kütusefiltri soojendiga autodes toimiks -20 kraadi juures. Autotootjatel soovitatakse ehitada võimsamaid kütusefiltri soojendeid, mis tagaksid toimimise vähemalt - 25 kraadi juures.

Täpsemalt saab ADACi tulemusi näha siit.

Tagasi üles