Skip to footer
Päevatoimetaja:
Sander Silm
Saada vihje

Uuring: rahvusvaheline kaubandus on väikese ja keskmise suurusega ettevõtete edukuse vedur

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kristina Traks
Artikli foto

Logistikafirma DHL ning rahvusvahelise konsultatsioonifirma IHS uuringu kohaselt on rahvusvahelistel turgudel tegutsevatel väikese ja keskmise suurusega ettevõtete edukus kaks korda tõenäolisem kui ainult koduturul tegutsevatel firmadel.

Uuring näitab, et väikeste ja keskmiste ettevõtete (VKE) ärifookus suundub aina rohkem rahvusvahelisele kaubandusele, kuid välisturgudele minekut oluliselt takistavad kõrged tollimaksud, 20. sajandi infrastruktuur ning vajaliku informatsiooni puudus.

Küsitlus hõlmas 410 ettevõtte juhti üle maailma ja näitas, et rahvusvahelise kaubandusega tegelevatest firmadest on oluliselt edestanud oma turgu, seevastu ainult koduturul opereerivatest firmadest edestasid olulisel määral oma turgu vaid 13 protsenti firmadest. Väikeste ja keskmiste ettevõtete juhid nimetasid rahvusvahelise lähenemise võtme-eeliseks juurdepääsu uutele turgudele, samuti ka juurdepääsu teadmistele, tehnoloogiale ning toodete või teenuste mitmekesistamisele.

Lisaks näitab uuring globaliseerumise kasvavat tempot ning teravamat rahvusvahelist fookust väiksemate ettevõtete seas, kus viimase viie aasta jooksul asutatud VKE-d suurema tõenäolisusega osalevad rahvusvahelistel turgudel kui vanemad firmad ning seda vaatamata sellele, et neil on oma äri kasvatamiseks olnud vähem aega. Enamus VKE-dest, mis on edestanud oma turge viimase kolme aasta jooksul, plaanivad vaatama ebakindlale majanduskeskkonnale suurendada ekspordi osakaalu järgmise kolme aasta jooksul.

Uuring tõstab esile ka seda, et ebapiisav ettevõtluse infrastruktuur piirab konkurentsivõimet, vähendades ettevõtluse efektiivsust. Infrastruktuuri ebaefektiivsuse ületamiseks peavad väike-ettevõtted üha rohkem pingutama, eriti võrreldes suurettevõtetega.  VKE-de muredeks seoses rahvusvahelise kaubandusega on samuti infopuudus välisturgude kohta, kõrged tollimaksud, raskused välispartnerite leidmisel ning meretaguse kliendibaasi loomisel. Enamik uuringus osalevaid edukamaid firmasid annab tööd üle 50-le inimesele, mis rõhutab ressursside olulisust takistuste ületamises rahvusvaheliseks kasvuks.

Kommentaarid

Märksõnad

Tagasi üles