/nginx/o/2013/01/25/1539390t1h5943.jpg)
Marketingi Instituudi juht Anu-Mall Naarits annab nõu, mida teha, et esimene ekspordikohtumine ei jääks viimaseks. Kuigi soovitused tunduvad lihtsatena, lausa käibetõena, sõnab Naarits, et nende vastu eksijaid kohtab endiselt.
Marketingi Instituudi juht Anu-Mall Naarits annab nõu, mida teha, et esimene ekspordikohtumine ei jääks viimaseks. Kuigi soovitused tunduvad lihtsatena, lausa käibetõena, sõnab Naarits, et nende vastu eksijaid kohtab endiselt.
Eksportimine on paljudele ettevõtjatele suur unistus, kuid kahjuks ei saa sellest alati rääkida kui õnnestunud kogemusest. Lisaks võõra sihtturu iseärasuste ja konkurentide tugevuste-nõrkuste detailsele väljaselgitamisele ebaõnnestuvad ettevõtjad sageli ka läbirääkimiste laua taga.
Kuigi esmapilgul võivad need soovitused tunduda iseenesest mõistetavatena, näitab praktika, et ka lihtsate käibetõdede vastu eksijaid jätkub. Eriti väikeste ja keskmise suurusega firmade seas, kellel pole jaksu proffidest läbirääkijaid palgata. Niisiis, mida silmas pidada, kui seisab ees esimene oluline näost-näkku kohtumine potentsiaalse edasimüüja või äripartneriga teisest riigist: