Raskeveokite müük vähenes Euroopas märtsis 44 protsenti, sest majanduslangus pitsitab logistikafirmasid ja karmistunud laenuvõimlaused ei luba uusi veokeid osta. Eestis müüdi üle 80 protsendi vähem veokeid kui aasta tagasi.
Raskeveokite müük kukkus märtsis 44 protsenti
Euroopa autotootjate assotsiatsiooni andmetel müüsid tootjad märtsis 16 792 veokit, mullu samal ajal müüdi 29 824 autot, edastab Bloomberg.
Kogu esimese kvartali kokkuvõttes vähenes müük aastatagusega võrreldes 42 protsenti.
Euroopa kolm suuremat veokitootjat Daimler, Volvo ja Man kärpisid suurte laovarude tõttu tootmist. Daimler lubas märtsis, et hoiab oma veokiüksuses, mis on muide maailma suurim, palgakärbete ning turunduskulude vähendamisega kokku vähemalt 1 miljard eurot.
Lääne-Euroopas vähenes veokite müük enim Hispaanias. Märtsis müüdi seal 683 veokit, mis on 73 protsenti vähem kui aasta tagasi. Itaalias vähenes veokite müük 48 protsenti ning Suurbritannias. Saksamaal oli langusprotsent 16.
Ida-Euroopas müüdi märtsis 1431 veokit ehk 71 protsenti vähem kui aasta tagasi, põhjustatuna kaubavahetuse vähenemisest rikkamate riikidega. Rumeenias, Leedus, Bulgaarias ja Eestis ületas müügilangus 80 protsenti, Poolas kukkus müük 69 protsenti.