Kuidas Euroopas loovuse ja innovatsiooni aastaks kuulutatud 2009.aastal tõesti midagi uuenduslikku ära teha? Alusta lihtsatest asjadest ja küsi oma alluva käest, kuidas ta saaks oma tööd paremini teha, soovitab Ambient Marketingi juht Kristjan Lepa ajakirjas Investor & ettevõtja.
Uuenduslikkuse otsimisel alusta lihtsatest asjadest
Innovaatilistel ettevõtetel on reeglina juhid, kes oskavad oma alluvate käest uusi ideesid välja pigistada. Selleks annab suuremad eeldused igapäevarutiinist vaba keskkond. Teiseks peab see keskkond olema kritiseerimisvaba, sest reaktsioonid stiilis «see niikuinii ei tööta» nullivad igasuguse initsiatiivi. Oluline on ka piirideta keskkond- ülem-alluv, tark-loll, mees-naine jms rollid tuleb ära unustada ja kõiki võrdselt kohelda, soovitab Lepa.
Eeskuju võiks võtta lastelt, kes sedasi mõelda oskavad. Nii teeb näiteks Šveitsis tegutsev ideedetehas Brainstore, kus ideede genereerimises osalevad tõeliste professionaalide kõrval tavalised koolinoored. Näiteks pidasid üheksa koolilast maha tulemusliku ajurünnaku ühe Šveitsi tipp-panga Credit Suisse'i tippjuhtidega.
Brainstore'i juhi sõnul peaks lahus hoidma ideede genereerimise ja nende teostamise arutelud, sest neid asju ühel koosolekul rääkides on tulemuseks suur segadus. Ideede loomine tuleks teha konkreetseks, lihtsalt hallatavateks tükkideks. Juht ei tohi unustada suurt pilti, sest need tükid tuleb hiljem oskuslikult kokku panna, rääkimata sellest, et tõeliselt head ideed tuleb keskmiste või halbade hulgast ära tunda.
Kõige innovaatilisemad ettevõtted põhinevad inimestevahelisel suurel sünergial, mis tekib siis, kui kõigile antakse võrdne võimalus asjadele kaasa rääkida, ütleb Lepa.