Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

IKEA paneb ka eestlased üle vee mööbli järele sõitma

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
See, kes viitsib enne ostureisile minekut tootekataloogis või veebis eeltööd teha, on hiljem endale tänulik.
See, kes viitsib enne ostureisile minekut tootekataloogis või veebis eeltööd teha, on hiljem endale tänulik. Foto: Liis Treimann

Hea valik ja samas odav. Mõistlik hinna ja kvaliteedi suhe. Korraliku eeltööga – uurides firma müügikatalooge ja kodulehekülge – saab ühe päevaga kõik vajaliku, alates mööblist ja lõpetades söögiriistadega, kätte ühest poest. Nii põhjendasid Postimehele Vantaas asuva IKEA müügihalli külastamist eestlased, kellest paljusid võiks nimetada juba püsikliendiks.

Kümnendat korda mööblipoes käinud pangatöötaja Kat­ri Mägi kiidab soodsaid hindu ja stiilset, hästi esitletud kaupa. «Helsingi IKEA on meile lähim ja samas parim sisustuskaubamaja,» leiab Mägi.

Üle kümne aasta tagasi Rootsis IKEAst vaimustunud ja kodukujundusest huvituv saarlanna Mare Aksiim tuli Vantaasse seekord koos sõbrannaga, kes soovis lapsele voodi osta.

«IKEA mööbel on väga kvaliteetne ja vastupidav, seda on kerge kokku panna. Kui teiste firmade puhul pahatihti ei sobi detailid omavahel ja lisaks võib veel mõni kruvi, pulk vms puudu olla, siis IKEA esemed sobituvad lihtsalt,» räägib saarlanna, kes seekord ostis lisaks varem koduleheküljelt valitud joogiklaasidele vannitoariiulid. «Müügisaali kujundatud pesuruumide interjööridest jäid need silma ja asi oli otsustatud. Muide, minu lemmikud on IKEA hea disainiga nõud ja kogu poeketi kaunilt seatud väljapanekud.»

Tasane algus

Esimese väljapanekuruumi avas IKEA Lõuna-Rootsis Smålandis Älmhultis 1953. aastal ehk kümme aastat pärast ettevõtte rajamist.

«See oli tähtis samm IKEA kontseptsiooni kujunemisel,» nendib IKEA OY avalike suhete juht Laura Saksala. «Tänu sellele said kliendid firma tooteid enne tellimist oma silmaga näha ja käega katsuda. Tol ajal pidas IKEA parajasti hinnasõda oma suurima konkurendiga. Kuna mõlemad ettevõtted alandasid hindu, sattus ohtu toodete kvaliteet. Näidistehallis aga esitleti kvaliteetseid, otstarbekaid ja soodsa hinnaga tooteid. See uuendus osutus edukaks.»

1953. aastal hakkas IKEA üllitama tootekataloogi, mis ilmub tänaseni.

Oma esimese kaubamaja, mis oli juba kodusisustustoodetest tulvil, avas IKEA 1958. aastal sealsamas Älmhultis. 6700-ruutmeetrise pinnaga oli see toona suurim mööbli väljapanek Skandinaavias.

Selleks ajaks oli IKEA juba paar aastat disaininud ja tootnud mitmesugust mööblit oma kaubamärgi all. Firma soov ja äriidee oli muuta hea disainiga, funktsionaalsed ja madalate hindadega kodusisustustooted kättesaadavaks aina enamatele inimestele.

Lisaks on IKEA filosoofias oluline koht iseteenindusel ning mööbli vms detailidena pakendamisel, tänu millele säästavad aega ja raha nii müüjad kui ka ostjad.

IKEA eelistab mööbli valmistamisel ehedaid materjale, pakkudes kvaliteetseid tooteid paljudele taskukohase hinnaga.

IKEA kontseptsioon kujunes välja 1960.–1970. aastatel. Siis avati järjest uusi kaubamaju, hakati valmistama tänaseni firma hittideks peetavaid tooteid ning IKEA rajaja Ingvar Kamprad sõnastas oma kuulsa manifesti «Mööblikaupmehe testament».

Edukas suurfirma

Aastatega on IKEA haaret laiendanud, kasvanud on nii kaubavalik kui ka laias maailmas asuvate kaubamajade arv.

Nüüd tegutseb firma 40 riigis neljas maailmajaos: Euroopas, Aasias, Ameerikas ja Austraalias. IKEA Groupi möödunud majandusaasta käive oli 24,7 miljardit eurot, märgib firma avalike suhete juht Saksala.

Praegu on firma tootenimistus umbes 9500 müügiartiklit, millest suurema osa moodustab kodusisustus alates mööblist ja taimedest kuni mänguasjade ja köögitarvikuteni. Valikust peaks leidma meelepärast nii romantilise stiili kui ka minimalismi austaja, samuti pakub IKEA ajaproovile vastu pidanud stiilseid mööbliesemeid, valgusteid ja sisustusaksessuaare.

Tore on kuulda, et viimasel ajal on firma oma toodete kujundamisel hakanud rohkem tähelepanu pöörama lastega peredele.

Et selles kauba virvarris mitte pead kaotada, on enne poetee jalge alla võtmist mõttekas teha tutvust poe kataloogi ja kodulehega ning huvipakkuvate asjade koodid üles märkida, sest siis on neid kergem kasvõi müüja abiga üles leida, teavad IKEAs käinud oma kogemustest.

Tagasi üles