Oma esimese kaubamaja, mis oli juba kodusisustustoodetest tulvil, avas IKEA 1958. aastal sealsamas Älmhultis. 6700-ruutmeetrise pinnaga oli see toona suurim mööbli väljapanek Skandinaavias.
Selleks ajaks oli IKEA juba paar aastat disaininud ja tootnud mitmesugust mööblit oma kaubamärgi all. Firma soov ja äriidee oli muuta hea disainiga, funktsionaalsed ja madalate hindadega kodusisustustooted kättesaadavaks aina enamatele inimestele.
Lisaks on IKEA filosoofias oluline koht iseteenindusel ning mööbli vms detailidena pakendamisel, tänu millele säästavad aega ja raha nii müüjad kui ka ostjad.
IKEA eelistab mööbli valmistamisel ehedaid materjale, pakkudes kvaliteetseid tooteid paljudele taskukohase hinnaga.
IKEA kontseptsioon kujunes välja 1960.–1970. aastatel. Siis avati järjest uusi kaubamaju, hakati valmistama tänaseni firma hittideks peetavaid tooteid ning IKEA rajaja Ingvar Kamprad sõnastas oma kuulsa manifesti «Mööblikaupmehe testament».
Aastatega on IKEA haaret laiendanud, kasvanud on nii kaubavalik kui ka laias maailmas asuvate kaubamajade arv.
Nüüd tegutseb firma 40 riigis neljas maailmajaos: Euroopas, Aasias, Ameerikas ja Austraalias. IKEA Groupi möödunud majandusaasta käive oli 24,7 miljardit eurot, märgib firma avalike suhete juht Saksala.
Praegu on firma tootenimistus umbes 9500 müügiartiklit, millest suurema osa moodustab kodusisustus alates mööblist ja taimedest kuni mänguasjade ja köögitarvikuteni. Valikust peaks leidma meelepärast nii romantilise stiili kui ka minimalismi austaja, samuti pakub IKEA ajaproovile vastu pidanud stiilseid mööbliesemeid, valgusteid ja sisustusaksessuaare.
Tore on kuulda, et viimasel ajal on firma oma toodete kujundamisel hakanud rohkem tähelepanu pöörama lastega peredele.
Et selles kauba virvarris mitte pead kaotada, on enne poetee jalge alla võtmist mõttekas teha tutvust poe kataloogi ja kodulehega ning huvipakkuvate asjade koodid üles märkida, sest siis on neid kergem kasvõi müüja abiga üles leida, teavad IKEAs käinud oma kogemustest.