Aastavahetuse eel Stockmannist kingiks ostetud sviitrit sama poe teisele korrusele pakkima läinud naine avastas üllatusega, et turvaelement oli kampsuni külge jäänud ning poes asuvad paljud turvaväravad sellele ei reageerinud.
Ostja jalutas pahaaimamatult turvaelemendiga läbi turvaväravate
Naine ostis Stockmanni kaubamaja teiselt korruselt sviitri ning läks sama poe viiendale korrusele, et lasta see pakkida, kirjutab venekeelne Postimees.
«Alles viiendal korrusel selgus, et müüja oli unustanud võtta ära turvaelemendi,» rääkis naine. Ta imestas pakkimisleti juures, et igal korrusel olid ju turvaväravad, kuid mitte ükski neist ei hakanud tööle. Kinke pakkinud müüja saatis naise alla tagasi turvaelementi eemaldama ja alles alla minnes andis üks väravatest signaali.
Naise sõnul otsis ta juba välja tšeki ja oli valmis turvameestele olukorda selgitama, kuid kedagi ei tulnud. «Huvitav, mis siis oleks juhtunud, kui turvaelement oleks välja tulnud alles kodus. Kuidas pärast tõestada, et sviiter pole varastatud ning müüja lihtsalt unustas selle ära võtta,» muretses ostja.
Stockmanni töökeskkonna- ja turvalisuse juhi Sergo Kohali sõnul võib kaubanduses ikka juhtuda, et toote ostmisel ununeb teenindajal tootelt eemaldada turvaelement.
«Kui ostetud tootele ununeb külge turvaelement ja kui turvafirma peaks huvituma turvavärava häire põhjusest, esitab klient ostuga kaasa antud ostukviitungi,» kinnitas Kohal.
Ta lisas, et klient ei pea tõendama, et ta ei ole varas, vaid turvafirma võib ainult põhjendatud kahtluse korral pidada kliendi kinni. «Turvavärava häire ei ole kindlasti ainus põhjus, mis võimaldaks pidada klienti kinni või teda toimetada nt turvaruumi,» rõhutas poe esindaja. Kohali sõnul toimub üldjuhul turvavärava häire korral turvafirma ja kliendi vahel viisakas dialoog ning häire põhjus selgitatakse välja ilma kedagi kinni pidamata ja kellegi õigusi riivamata.