Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Supermarketi turvatöötaja käitumine solvas ostjat

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
Rimi pood.
Rimi pood. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Tallinnas Ülemiste Rimis sisseoste teha soovinud naine solvus, kui teda viidi kui väidetavat varast läbi terve poe ning hiljem isegi ei palutud vabandust.

Lennujaama sugulasi saatma kiirustanud naine läks 7. jaanuaril Ülemiste Rimisse koos kilekotiga, kus olid varem ostetud kingitused lastele, kuid ta soovis paar kinki juurde osta,  kirjutab venekeelne Postimees. Soovitud asjad välja valinud, läks naine kassasabasse, aga kuna järjekord oli pikk, siis otsustas ta vahepeal tualetti minna.

«Otsustasin poest valitud asjad panna kassast veidi eemale olevasse paberrätikute riiulisse, et need sealt hiljem võtta ja nende eest maksta,» kirjutas naine. Turvamees haaras naisel käest kinni, ja kuigi naine enda sõnul pakkus, et näitab, kuhu ta oma asjad jättis, siis turvamees justkui ei kuulnud teda. Ostja sõnul tiriti ta käest kinni hoides poe teise otsa, kuhu mõne aja pärast saabus turvameeste ülem.

Turvaülem kontrollis tema asju ja küsis talt nende kohta tšekki. «Ma selgitasin, et ostsin need teisest poest ja teisel päeval ning tšekke ma kaasas ei kanna. Näitasin ilma hinnasiltideta raamatuid ja neil olnud kleepse, mille olin pannud neisse kohtadesse, kuhu hinnasildid olid jätnud jälje,» meenutas naine olukorda. Ta lisas, et kui ta poleks kiirustanud lennujaama, siis ei oleks ta lasknud end läbi otsida ning oleks nõudnud politsei kutsumist. Lõpuks sai naine turvaülemale poesaalis näidata, kuhu ta pani asjad, mida plaanis osta.

«Mitte  keegi isegi ei palunud vabandust, kuigi see kõik toimus teiste ostjate silma alla. Kas tõesti on lubatud turvatöötajatel tirida inimesi varrukast ja vedada neid kuhugi,»  kurtis naine.

AS G4S Eesti valvedivisjoni turvajuht Sergei Karelin selgitas, et videovalveoperaator nägi, kuidas naine võttis kauplusest erinevaid kaupu ja pani need läbipaistvasse kilekotti ning läks järjekorda. «Järgnevalt lahkus naisterahvas kassajärjekorrast ja läks kaubaga ühe riiuli taha, kuhu kaameraga ei näe, ja väljus sealt hetke pärast, hoides käes läbipaistmatut kotti ning väljus kiirel sammul müügisaalist,» kirjeldas ta toimunut turvafirma visiooni olukorrast.

Videovalvet jälgiv operaator andis korralduse kassade juures olevale turvatöötajale poest väljuv naisterahvas kinni pidada. Turvatöötaja pidas naisterahva kinni ja palus tal endaga kaasa tulla kontrollimiseks mõeldud ruumi. Ootamatult muutis naisterahvas liikumise suunda ja tahtis minna tagasi poodi. «Turvatöötaja takistas naisterahva liikumist müügisaali ja koos mindi kontrolli teostamiseks mõeldud ruumi, kuhu tuli ka videovalvet teostanud operaator,» rääkis Karelin.

Naine näitas oma koti ette ja Rimi kaupa seal ei olnud ning tal lubati lahkuda. «Samuti selgus, et naisterahvas soovis minna tualetti ja jättis kauplusest võetud kauba  riiulile, kuhu kaameraga ei näe,» nentis turvafirma esindaja. Ta lisas, et kinni peetud naisterahvas oli mõistetavalt endast väljas ja ärritunud.

«Segadust ja arusaamatust süvendas veel see, et turvatöötaja suhtles eesti ja kinnipeetud naisterahvas vene keeles,» tõdes Karelin.

Turvafirma esindaja sõnul oli antud juhtumi puhul tegemist erinevate asjaolude kokkulangemisega, mis viitasid varguse kahtlusele seoses ostja käitumisega enne ja pärast kinnipidamist.

«Tegemist oli turvatöötajate kahetsusväärse eksitusega. Palume siinkohal vabandust kinnipeetud isiku käest ja teeme omalt poolt kõik, et antud juhtumist õppida ning tulevikus selliseid arusaamatusi ära hoida,» lubas Karelin.

Tagasi üles