Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

40 000 inimest peavad ID- ja elamisloakaarti uuendama

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Liis Velsker
Copy
ID-kaart ja lugeja.
ID-kaart ja lugeja. Foto: Elmo Riig / Sakala

Politsei- ja piirivalveamet (PPA) kutsub teenindussaalidesse inimesi, kellele väljastati 2011. aastal ID- või elamisloakaart, et ajakohastada nende dokumendi elektroonilist osa.

2011. aasta ID-kaarte saab kuni 2013. aasta märtsini tasuta uuendada kõigis PPA teenindussaalides ehk kõikides kodakondsus- ja migratsioonibüroode teenindustes üle Eesti. Kaarte ei vahetata välja, vaid uuendatakse nende elektroonilist osa ning see võtab teeninduses aega 5-10 minutit.

2013. aasta märtsis peatatakse uuendamata jäetud kaartide sertifikaadid ning elektrooniliselt neid kuni kaardi uuendamiseni enam kasutada ei saa, kuid isikut tõendava dokumendina kehtivad kaardid edasi.

Inimesed, kes ID-kaarti elektrooniliselt ei kasuta, võivad uuendamisest loobuda. Uuendamine puudutab 40 000 2011. aastal ID- või elamisloakaardi saanud inimest, kes kasutavad oma dokumenti elektrooniliselt. Kokku väljastas PPA 2011. aastal ca 120 000 kaarti ning üldse on hetkel kehtivaid ID- ja elamisloakaarte Eesti ca 1,2 miljonit.

2011. aasta ID-kaarte uuendatakse seoses Riigi Infosüsteemi Ameti ekspertide hinnanguga, kes tuvastasid, et üks 2011. aasta kaardi turvameetmetest vajab ajakohastamist. ID-kaardi kasutajatel muretsemiseks põhjust ei ole, kaart on turvaline ning kõik sellega tehtavad toimingud on usaldusväärsed.

Esmalt uuendatakse dokumendi elektroonilist osa ning luuakse uued sertifikaadid. Seejärel aktiveeritakse uued sertifikaadid ning väljastatakse dokumendi kasutajale uued PIN- ja PUK-koodid. Pärast teeninduses käiku tuleks kindlasti enda arvutis uuendada ka ID-kaardi baastarkvara. Kõige värskema versiooni ID-kaardi baastarkvarast leiab siit lehelt.

Tagasi üles