Kas sinu töötajad ütlevad üksteisele halvasti, on õelad, kiuslikud ning üldse on su ettevõttes õhkkond üsna ebaviisakas ja hoolimatu? Põhjus võib olla selles, et töötajad kopeerivad oma ülemuse käitumist, kuid igal juhul on inimestevaheline ebaviisakus ettevõtte jaoks üks kallis lõbu, kirjutab HBR.
Riiakas õhkkond tööl läheb ettevõttele kalliks maksma
HBR on viimase 14 aasta jooksul ebaviisakuse teemal küsitlenud tuhandeid töötajaid ja 98 protsenti neist on tunnistanud, et nad on kogenud töö juures ebaviisakust enda suhtes.
Üle 60 protsendi inimestest põhjendab oma halba käitumist sellega, et nad on tööga üle koormatud ning et neil lihtsalt pole aega olla kena. Kuid tööstress pole ainus põhjus, miks inimesed üksteise vastu inetud on – selgub, et iga neljas inimene käitub teiste suhtes jämedalt sellepärast, et nii käitub tema ülemus. Inimesed jäljendavad tööl oma ülemusi nii heas kui halvas.
12 protsenti uuringus osalenutest tunnistasid lausa, et nende ülemus ei hooligi sellest, kuidas inimesed omavahel suhtlevad. Kaebusi ei võeta tõsiselt ja nn sõnumitoojad saavad hoopis karistada. Näiteks pidas üks ülemus personaliosakonna teavitamist tööl kiusamisest rumalaks.
Paljud ülemused ütlevad, et tööl ebaviisakas käitumine on vale, kuid mitte ei kõik ei mõista, et sellel on ka oma hind. 800 juhi ja töötaja küsitlusest tuleb välja, kuidas mõjutab nende tööd see, kui neid koheldakse solvaval või ebainimlikul moel ja selgub et:
48 protsenti on teadlikult pingutanud tööl vähem
47 protsenti püüab teadlikult tööl veeta vähem aega
38 protsenti on teadlikult vähendanud oma töö kvaliteeti
80 protsenti on raisanud tööaega muretsedes ebameeldivate juhtumite pärast
63 protsenti on kaotanud tööaega, kuna on pidanud solvajat vältima
66 protsenti tunnistasid, et nende tööjõudlus on vähenenud
78 protsenti ütlesid, et nende lojaalsus ettevõttele on vähenenud
12 protsenti tulid töölt ära, kuna neid koheldi seal ebaviisakalt
25 protsenti ütlesid, et valasid oma frustratsiooni välja klientidele